رفتن به محتوای اصلی

عناصر یک وب سایت تجاری سودآور | الزامات داشتن یک وب سایت موفق

توسط دی ۳۰, ۱۴۰۲بهمن ۳ام, ۱۴۰۲مقالات دیزاین مای سایت1 دقیقه برای خواندن کافیست

‌طراحی برای موفقیت: عناصر یک وب سایت تجاری سودآور

آیا می دانید عناصر یک وب سایت تجاری موفق چیست؟ تنها ایجاد یک وب سایت و مشارکت در ارتقای فنی و حرفه ای بودن آن برای موفقیت کافی نیست، ضروری است که به این درک برسید که یک وب سایت چگونه باید جلب توجه کند و مهم است که میل بازدیدکنندگان برای استفاده از وب سایت را برانگیزد، و برای این موضوع نه فقط ظاهر بلکه عناصر دیگه ای نیز بسیار مهم است که در این مقاله به توضیح صفر تا صد آن خواهیم پرداخت. برای درک اینکه یک وب سایت مدرن چگونه باید به نظر برسد، بررسی اجزایی که به جذابیت آن کمک می کنند ضروری است.

آنچه باید در یک وب سایت تجاری باشد

هر وب سایت تجاری با هدف جذب مشتری و ایجاد فروش است. برای سودآوری وب سایت خود به طراحی عناصر زیر توجه ویژه ای داشته باشید.

نمونه های کاری بروز و جدید

نمونه کارهای تکمیل‌شده را به نمایش بگذارید که از پروژه‌گرفته تا نتیجه را شامل می شود. می توانید برای هر اثر توضیح مختصری بنویسید و عکس ها و ویدئو هایی از آن را به اشتراک بگذارید. در صورت امکان، عکس هایی از نمونه کار خود را اضافه کنید. این مثال ها حرفه ای بودن کارکنان شما را نشان می دهد و در شرکت شما اعتماد ایجاد می کند.

نظرات مشتریان

مشتریان به نظرات سایر خریداران متکی هستند، بنابراین این بررسی ها برای شرکت مهم هستند. بهتر است نظرات را در زیر هر محصول مشخص‌شده قرار دهید، اگر امکان پذیر نباشد یک صفحه جداگانه برای آنها طراحی کنید.

طراحی سایت فروش نهال و بذر

صفحه تماس

اطلاعات تماس خود را در هدر وب سایت منتشر کنید تا مشتریان بتوانند بلافاصله با شما در تماس باشند. شماره تلفن، آدرس ایمیل و ساعات کاری خود را وارد کنید. اگر امکان دیدار حضوری وجود داشته باشد، آدرس خود را به صورتی که به راحتی کاربر بتواند آن را مشاهده کند در وب سایت درج کنید. پیشنهاد ما استفاده از آدرس در فوتر و در بخش تماس با ما است.  بسیاری از وب‌سایت‌ها اطلاعات تماس خود را در فوتر یا در صفحه جداگانه «تماس با ما» قرار می دهند در نتیجه چشم ها به این بخش از وب سایت ها عادت کرده اند.

سوالات متداول

در این صفحه مشتریان می توانند پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. متداول ترین سؤالاتی که قبلاً در مورد محصول خود پرسیده شده‌است را شناسایی کنید یا سؤالات احتمالی را پیش بینی کنید و برای هر یک پاسخ ارائه دهید. این پاسخ ها را می توان به صورت مرتب و گروه بندی های مناسب قرار دهید.

این بخش علاوه بر آنکه برای کاربران در درک بهتر وب سایت و موضوع فعالیت شما کمک میکند، در افزایش سئوی وب سایت نیز تاثیر زیادی دارد.

جزئیات فعالیت

از دستورالعمل‌های گام به گام استفاده کنید که روند کار با شرکت شما را نشان می‌دهد که این به مشتری کمک می‌کند بفهمد که از این همکاری چه چیزی به دست می‌آورد. در این صفحه می توانید اطلاعات متنی و همچنین نمودارها، عکس ها یا اینفوگرافیک ها را قرار دهید.

فراخوانی برای مشارکت (CTA)

این کار یک حرکت ظریف است که مشتری را تشویق به خرید یا انجام یک اقدام مفید برای شرکت می کند. مشوق هایی مانند پاداش، تخفیف و هدایا می توانند کاربر را برای خرید محصول تحریک کنند. همین تکنیک برای برنامه های آموزشی، اشتراک در خبرنامه های شرکت و موارد دیگر به خوبی در افزایش مشتری تاثیر گذار است. اگر وب سایت شما وردپرسی است میتوانید از افزونه های قرعه کشی و هدایا استفاده کنید ( این افزونه در مناسبت های خاصی مثل شب یلدا و یا روز مادر و … بسیار تاثیر گذار است)

چندین ویجت را برای یک دکمه اضافه کنید، مانند: پ تماس با ما، فرم درخواست، بازدیدکنندگان وب سایت می توانند راحت ترین راه ارتباطی را انتخاب کنند و طراحی جذاب چند دکمه افزایش تبدیل را تضمین می کند. همچنین می توانید هر ویجت را به طور جداگانه متصل کنید و آنها را در صفحات مختلف سایت قرار دهید.

عکس های با کیفیت بالا

عکس‌های باکیفیت را در صفحه های وب‌سایت خود منتشر کنید زیرا این باعث افزایش اعتماد مشتری می‌شود. اگر نمی توانید هر صفحه را به تصویر بکشید، حداقل عکس های خوب کار خود را جداگانه منتشر کنید. برای حفظ سرعت سایت، مطمئن شوید که حجم عکس‌ها از ۱ مگابایت بیشتر نباشد ( پیشنهاد شرکت دیزاین مای سایت حداکثر 200 کیلوبایت می باشد).

هزینه طراحی سایت در ارومیه

توضیحات کامل محصول

محصولات یا خدمات خود را به صورت سودمند به نمایش بگذارید: مشخصات دقیق و مزایایی که مشتری از خرید به دست می آورد را ارائه دهید. برای بازدیدکنندگان وب سایت مهم است که بفهمند چه چیزی محصول شما را منحصر به فرد می کند. علاوه بر این، اطلاعات دقیق محصول آن را از رقبا متمایز می کند، به خصوص اگر رقیبان شما فاقد توضیحات کامل باشند به راحتی میتوانید در تمامی موتور های جستجو از آن ها پیشی بگیرید و به نوعی فروش خود را افزایش دهید.

قیمت گذاری

کارکنان نباید قیمت یک محصول یا خدمات را فقط از طریق تلفن به مشتری اطلاع دهند، این می تواند اعتماد به شرکت را کاهش دهد. اگر قیمت ها زیاد است لیست قیمت را منتشر کنید. اگر محدوده قیمت‌ها وجود دارد، یک ماشین حساب اضافه کنید تا مشتریان بتوانند مبلغ سفارش را خودشان محاسبه کنند.

چگونه جذابیت یک وب سایت را در هر مرحله در نظر بگیریم

ساختار و نمونه اولیه

با فهمیدن سوالات مربوط به موضوع وب سایت خود، می توانید ساختار مرتبط تری از بخش ها و صفحه ها طراحی کنید. این به کاربران اجازه می دهد تا به طور مستقیم وب سایت را هدایت کنند و آن را مثبت تر درک کنند.

عملکرد

توسعه عملکرد در واقع از نمونه سازی و طراحی پیروی می کند، اما مشخصات فنی هم در این زمینه بسیار مهم است چون همه چیز با آن شروع می شود. برای مطمئن شدن از اینکه قابلیت استفاده وب سایت با تمام نیازهای مخاطبان مطابقت دارد، مهم است که کل ساختار سایت را از قبل پیش بینی کنید. این شامل ایجاد یک مشخصات فنی دقیق است که حداقل شامل موارد زیر است:

  1. اهداف و مقاصد
  2. الزامات فنی
  3. الزامات عملکردی
  4. سناریوهای کاربر

تنها در این صورت است که عناصر طراحی بر روی یک ساختار و عملکرد کاملاً کالیبره‌شده و کاملاً توصیف‌شده «طناب» می شوند.

طرح

طراحی یک مفهوم گسترده است که شامل اجزای بسیاری می شود.

  1. طراحی وب سایت
  2. طراحی گرافیکی
  3. طراحی رابط کاربری
  4. طراحی UX

موارد ذکر شده در بالا می توانند تا حدی هم پوشانی داشته‌باشند و یکدیگر را شامل شوند، اما ما جزئیات را بررسی نمی کنیم. نقطه مهم این است که کم کاری استفاده و ظاهر باید از زاویه های متفاوت مورد بررسی قرار گیرد. مخصوصا، مسئولیت بزرگی بر عهده کسانی است که کارهای فرانت اند طراحی UX،UI را انجام می دهند. آنها تصمیم می گیرند که کاربران دقیقا چگونه با سایت تعامل داشته باشند و رابط کاربری چگونه به نظر می رسد.

طراحی فروشگاه اینترنتی در سرو

ملاحظات ایجاد یک وب سایت

برای یک وب سایت، نه تنها پارامترهای بصری، بلکه جنبه های فنی را نیز در نظر داشته باشید. اینها همچنین بر کیفیت تعامل با مشتریان و فروش تأثیر می گذارند.

طراحی تعاملی

طراحی ریسپانسیو به نمایش مناسب سایت در رایانه ها و لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند و تبلت ها کمک می کند. با پارامترهای تنظیم‌شده مرورگر سازگار می شود و تصویر صحیح صفحه را نمایش می دهد. در ابتدا وب سایت واکنش گرا را برای دستگاه های تلفن همراه طراحی کنید، این طرح کد کمتری دارد و نوشتن راحت تر است. سپس به طراحی کامل برای کامپیوترها ادامه دهید.

سرعت بارگذاری بالا

سرعت بارگذاری وب سایت شما مستقیماً بر فروش تأثیر می گذارد. اگر سایت دارای عناصر زیاد و خطاهای زیادی در طرح‌بندی صفحه باشد، سرعت بارگذاری وب سایت کاهش می‌یابد. مشتریان 15 تا 20 ثانیه منتظر نمی مانند تا سایت بارگذاری شود و در عرض 3 ثانیه به سایت دیگه ای که می تواند رقیب شما باشد سر می زنند.

برای افزایش سرعت سایت، تصویر ها را با حجم حداکثر 200 کیلوبایت به اشتراک بگذارید. بسته به سایت، هاست را انتخاب کنید و اگر سایت های زیادی دارید، سرور اختصاصی را انتخاب کنید. برای این کار میتوانید با وب سایت سئو مای سایت در ارتباط باشید. این مجموعه میتواند وب سایت شما را در کمتر از سه روز بهینه سازی کنند. در نظر‌داشته‌باشید که تمامی تصاویر آپلود‌شده در وب سایت شما مستقیم باید از نرم افزار فتوشاپ خروجی گرفته شود و در وب سایت آپلود شود. ما آموزش کاملی راجب نحوه استفاده از تصاویر در وب سایت را آماده‌کرده‌ایم که میتوانید از آن استفاده کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

هدف اولیه سئو بهتر کردن دید وب سایت در موتورهای جستجو و کمک به کاربران برای‌یافتن محصولات و خدمات شرکت از طریق  جستجو های موتور های جستجو نظیر گوگل ، بینگ و … است. قبل از شروع بهینه سازی برای موتورهای جستجو باید یک تحلیل کلی از سایت انجام شود که مشکلات و خطاها را شناسایی کند. شما میتوانید تحلیل وب سایت خود را به مجموعه دیزاین مای سایت بسپارید.

جهت یابی

منو های وب سایت را واضح و منطقی کنید. اگر مشتری بلافاصله محصول یا اطلاعات مورد نظر را پیدا کند، به این معنی است که منو های وب سایت شما ، منطقی و صحیح کار شده‌اند. ساختار منوی اصلی، نمادها، دکمه‌های زیبا ( استفاده از دکمه های رنگی با توجه به رنگ وب سایت و قالب شما ) ، دکمه‌های برگشت، پاورقی یا همان فوتر وب‌سایت و انتقال بین صفحه ها را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که بیشتر کاربران وقت خود را برای جستجو در وب سایت شما  تلف نمی کنند و وقت خود را صرفاً به جستجوی بخش مناسب می کنند.

نتیجه

وب سایت یک شرکت، ویترین فعالیت ها و نمونه کار های یک شرکت و کانالی قدرتمند برای کسب سود است. ظاهر وب سایت تعیین می کند که شرکت چگونه با مشتریان تعامل خواهد داشت و سطح فروش چقدر خواهد بود. بنابراین، سایت باید کاربردی، قابل درک و آموزنده باشد این امر وفاداری و اعتماد مخاطب را افزایش می دهد. برای افزایش فروش خود با یک آژانس تبلیغاتی حرفه ای شروع به کار کنید، مجموعه بزرگ دیزاین مای سایت میتواند گزینه بسیار خوبی برای مجموعه شما در زمینه مشاوره وب سایت باشد. همین امروز با دیزاین مای سایت تماس بگیرید و یک مشاوره رایگان ، مهمان ما باشید.

5/5 - (4 امتیاز)
دیزاین مای سایت

با بیش از 1500 نمونه کار طراحی موفق در زمینه وب سایت در کنار شما هستیم تا یک گام مقتدرانه به سوی پیشرفت کسب و کار شما برداریم. صفحات اول گوگل ، طراحی وب سایت های کارخانجات معتبر توسط این شرکت اتفاقی نیست ! شما هم میتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید. حتماً به دیگر وب سایت های هولدینگ ما سر بزنید. /تیزر / سرور و دامنه / سئو / طراحی لوگو :)

پاسخ دهید

تماس با شرکت