
در سئو، عوامل درون صفحه و فاکتورهای خارج از صفحه وجود دارد. فاکتورهای سئو داخل صفحه جنبه هایی از وب سایت شما هستند که می توانید برای رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه سازی کنید. این ویژگی در مورد بهبود مواردی مانند تنظیمات فنی، محتوای کاربردی و کاربرپسند بودن سایت شمامناسب است.این مقاله تمام موارد مربوط به سئو داخلی و تفاوت آن با سئوی خارجی را توضیح می دهد.
فهرست موضوعی
تفاوت سئو داخلی و خارج از صفحه درچیست؟
هر استراتژی سئو بر روی رتبه بندی در موتورهای جستجو متمرکز است. درحالت کل عوامل موجود در الگوریتم گوگل را می توان به دو دسته تقسیم کرد که رتبه وب سایت شما را تعیین می کند: عوامل درون صفحه و عوامل خارج از صفحه.
عوامل سئوی درون صفحه همه به عناصر موجود در وب سایت شما مربوط می شود. به عنوان مثال، چیزهایی که برای بهبود E-E-A-T روی آنها کار می کنید نیز در این دسته قرار می گیرند. برخی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی صفحه عبارتند از:
- راه اندازی سایت و ویژگی های فنی، به ویژه سرعت سایت
- کیفیت محتوای و استفاده از کلمات کلیدی
- چگونگی استفاده از رسانه های اضافی مانند تصاویر و فیلم ها
- ساختار سایت و پیوند داخلی
- داده های ساختاریافته و ظاهر جستجو
- ساختار URL
برخی از عوامل سئو خارج از صفحه عبارتند از:
لینک های مرتبط از سایر وب سایت هایی که به سایت شما منتهی می شوند
- فعالیت رسانه های اجتماعی
- لیست های تجاری و نقشه
- فعالیت های بازاریابی خارجی
اهمیت سئو در صفحه
سئوی درون صفحه شامل تمام عناصر سئو است که شما روی آنها کنترل دارید. اگر صاحب یک وب سایت هستید، می توانید مسائل فنی و کیفیت محتوای خود را کنترل کنید.
تمرکز بر روی سئو داخلی نیز شانس موفقیت استراتژی سئو خارج از صفحه شما را افزایش می دهد. ایجاد لینک با یک سایت نامرتب بسیار دشوار است . وبه همین علت است که هیچ کس نمی خواهد به مقالات ضعیف یا سایت هایی که درست کار نمی کنند پیوند دهد.
چگونه فاکتورهای سئوی درون صفحه را بهینه کنیم؟
برای نمایش صفحه در نتایج جستجو، ابتدا گوگل باید از آن صفحه مطلع باشد. تا آن صفحه ایندکس شود، به این معنی که صفحه در فهرست ذخیره شده است. و برای اینکه این امکان وجود داشته باشد، باید مطمئن شوید که Google را از فهرست کردن پست یا کل سایت خود مسدود نمی کنید.
اگرچه این کار از نظر فنی عامل رتبه بندی محسوب نمی شود، اما سایت شما برای حضور در نتایج جستجو به آن نیاز دارد.
برای ایجاد محتوای باکیفیت بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی مستحکم زمان بگذارید
نوشتن یک محتوای عالی که با نیازهای مخاطبان مطابقت داشته باشد ضروری است. موتورهای جستجو مانند گوگل نیز متن شما را می خوانند. اینکه کدام سایت برای یک عبارت جستجوی خاص بالاترین رتبه را دارد، در درجه اول بر اساس محتوای یک وب سایت است. به همین دلیل، محتوای شما باید آموزنده باشد، به راحتی قابل خواندن باشد و روی کلمات کلیدی مناسب که مخاطبان شما استفاده می کنند تمرکز کند.
جدا از ایجاد محتوای با کیفیت، باید صفحات با کیفیت پایین را حذف یا اصلاح کنید. محتوای به اصطلاح نازک می تواند به سئو شما آسیب برساند. برای پیدا کردن این صفحات وقت بگذارید و گهگاه کاری با آنها انجام دهید تا محتوای خود را در شکل خوبی نگه دارید.
سرعت سایت خود را افزایش دهید
یک عامل مهم رتبه بندی در صفحه سرعت سایت است. کاربران نمیخواهند منتظر بارگذاری صفحات بمانند، بنابراین گوگل تمایل دارد سایتهایی را که سریع بارگذاری میکنند رتبهبندی کند. اگر مطمئن نیستید که سرعت یا کند بودن سایت شما چقدر است، امتیازات Core Web Vital خود را با استفاده از گزارش موجود در کنسول جستجوی Google بررسی کنید. این ابزار مفید به مناطقی اشاره می کند که می توان سرعت سایت شما را بهبود بخشید تا بدانید روی چه چیزی باید کار کنید.

ساختار سایت و پیوندهای داخلی خود را به درستی دریافت کنید
ساختار یک سایت خوب به گوگل (و کاربران) کمک می کند تا سایت شما را درک کنند و محتوای آن را هدایت کنند. و وقتی نوبت به ساختار آن سایت می رسد، پیوند داخلی راهی برای انجام آن است. در مرحله اول، شما باید بسیاری از لینک های داخلی را به مهمترین محتوای خود کانال کنید.و بعد باید صفحاتی را که لینک های داخلی زیادی (در صورت وجود) دریافت نمی کنند، مرتب کنید. بهتر است تصمیم بگیرید که آیا میخواهید آن صفحات را بهبود ببخشید و پیوندهای داخلی بیشتری را اضافه کنید یا آنها را به طور کلی حذف کنید.
Yoast SEO Premium دارای دو تمرین سئو برای کمک به شما در بهبود ساختار سایت و پیوند داخلی است. استفاده از این تمرینها میتواند به شما کمک کند تا به سرعت پیشرفتهای بزرگی داشته باشید.
استفاده خود از تصاویر و ویدیوها را بهینه کنید
اگر می خواهید تصاویر یا ویدئو هایی را در سایت قرار دهید تا آن را جذاب کنید، انجام این کار اشتباه می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند، اما انجام صحیح آن مزایای سئو را به همراه دارد.
تصاویر با کیفیت بالا معمولا فایل های بزرگی هستند که می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند و این یک مشکل محسوب میشود. استفاده از فایلهای تصویری کوچکتر و دادن نامهای توصیفی، زیرنویسها و تگهای alt به سئوی شما کمک میکند. به علاوه، مزایای دیگری نیز وجود دارد. که برای اولین بار، سایت خود را در دسترس تر می کنید، بنابراین برای مخاطبان وسیع تری مفید است. همچنین شانس رتبه بندی تصاویر خود در نتایج جستجوی Google Image را خواهید داشت.
افزودن ویدیو به سایت کمی پیچیده تر از تصاویر است. و رتبه بندی ویدیوهای شما در گوگل (یا یوتیوب) با مجموعه ای از چالش ها همراه است. اگر به دنبال رتبه بندی ویدیوهای خود هستید، یک افزونه اختصاصی SEO Video Yoast نیز وجود دارد.
یک ظاهر جستجوی متقاعد کننده ایجاد کنید
نحوه ظاهر سایت شما در نتایج جستجو برای سئو بسیار مهم است. در حالی که نتایج جستجو بخشی از سایت شما نیستند، کارهایی که برای بهینه سازی ظاهر جستجوی خود انجام می دهید،مهم هستند. بنابراین ، ما عناوین سئو، توضیحات متا و داده های ساختاریافته را بخشی از سئوی درون صفحه در نظر می گیریم.
عنوان SEO و توضیحات متا خود را بهینه کنید و سپس داده های ساختاریافته را برای نتایج برجسته اضافه کنید
وقتی صحبت از داده های ساختاریافته می شود، Yoast تمام کارهای دشوار را برای شما انجام می دهد. شما تنها باید نوع محتوا را انتخاب کرده و فیلد های خالی را پر کنید.
URL های خود را با سئو سازگار کنید
یک ساختار URL به خوبی طراحی شده به سئوی درون صفحه شما کمک زیادی می کند. این عملکرد مانند ارائه یک نقشه راه برای صفحات وبسایت شما است و می توان آن را به عنوان یک آدرس دوستانه در نظر گرفت که هم موتورهای جستجو را راهنمایی می کند و هم کاربران را به کاوش در محتوای شما دعوت می کند. ایجاد URL های سازگار با سئو باعث می شود افراد و موتورهای جستجو بهتر درک کنند که صفحه شما چه عملکردی دارد.بهتر است URL های مختصر و توصیفی انتخاب کنید که حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشند. این کار نشانگر واضحی ارائه می دهد و ساختار تمیز و سازماندهی شده URL، ناوبری و درک وب سایت شما را برای همه آسان تر می کند.
یک تجربه کاربری عالی طراحی کنید
کاربران باید وب سایت شما را به راحتی درک کنند. و بدانند کجا کلیک کنند و چگونه در سایت شما حرکت کنند. و سایت شما نیز باید سریع باشد یک وب سایت با طراحی زیبا خوب است، اما ابتدا باید ایجاد یک وب سایت کاربرپسند را در اولویت خود قرار دهید.
نتیجه گیری
این مقاله مهم ترین فاکتور های سئو داخلی را توضیح می دهد. ابتدا مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی کار می کند و سئوی فنی آن در حد مطلوب است.
در مرحله دوم، محتوایی ایجاد کنید که کاربر محور باشد و بر کلمات کلیدی مناسب متمرکز باشد. سوم، روی قابلیت استفاده و سرعت سایت خود کار کنید تا به کاربران و موتورهای جستجو در اطراف وب سایت خود کمک کنید.
از آنجایی که این عوامل همه بخشی از سایت شما هستند، می توانید روی آنها کار کنید تا مطمئن شوید سئوی صفحه شما درجه یک است. همانطور که گفته شد، به یاد داشته باشید که روی سئوی خارج از صفحه خود نیز تمرکز کنید.
اگرچه ممکن است کنترل کاملی بر این عوامل نداشته باشید، اما همچنان میتوانید برای ایجاد آن در سایر سایتها تلاش کنید.
