فهرست موضوعی
صبحتی با جان مولر راجب استفاده از ابزار های سئو
جان مولر توضیح دهنده قوانین سئوی گوگل می گوید که در مورد استفاده از ابزار سئو وسواس نداشته باشید. بیشتر از حد برای تمامی مقاله ها ، محصولات و… از ابزار های سئو استفاده نکنید در عوض، محتوای عالی را بسازید که مردم واقعاً می خواهند.
استفاده بیش از حد از معیارهای ابزار SEO تاثیر منفی ای روی وب سایت شما دارند. برای تمامی مقالات و محصولات از صد در صد ابزار ها استفاده نکنید، به گفته مولر تمرکز بر روی محتوای مطلب تاثیر بیشتری از ابزار های سئو دارد.
مولر نسبت به استفاده بیش از حد از معیارهای ابزار SEO ، نظیر وب سایت ها، افزونه ها و … هشدار می دهد. ابزارهای سئوی دیگر وب سایت ها نمی توانند به داده های Google دسترسی داشته باشند. به نوعی گوگل با این مطلب یک مطلب مهم ارسال کرده است : موفقیت در سئو مستلزم تلاش مداوم است، نه رفع تکلیف سریع.
نظرات او در پاسخ به نگرانی های یک فرد در مورد تغییرات چشمگیر در اندازه گیری ابزار و تأثیر درک شده آنها بر عملکرد جستجو بود.
این گفتگو توسط یک صاحب وب سایت آغاز شد که مجموعه ای از وقایع زیر را گزارش کرد
آپدیت های اخیر گوگل بیشتر در چه زمینه ای تمرکز کرد؟
۱.کاهش ۵۰ درصدی امتیاز Domain Authority (DA) وب سایت آنها
۲. افزایش بک لینک های اسپم، با ۷۵٪ از تمام لینک های وب سایت آنها در سال جاری
۳. افزایش در نظرات هرزنامه، به طور متوسط ۳۰ در روز در سایتی که حدود ۱۵۰ بازدید روزانه دارد.
۴.اختلاف بین داده های بک لینک نشان داده شده در ابزارهای مختلف سئو
۵. بر روی Featured Snippets ها تمرکز بیشتری شده است
۶. تاثیر هوش مصنوعی بر وب سایت ها
دیدگاه مولر در مورد معیارهای خارجی ( ابزار های که ارتباطی به وب سایت شما ندارند )
مولر این نگرانی ها را با برجسته کردن محدودیت های ابزار سئوی خارجی و وب سایت ها و معیارهای آنها برطرف کرد.
استفاده بیش از حد از معیارهای ابزار SEO
بسیاری از ابزارهای سئو معیارهای خاص خود را دارند که برای بهینهسازی وسوسهانگیز هستند (زیرا عددی را میبینید)، اما در نهایت هیچ میانبری وجود ندارد.
او نسبت به اجرای راهحلهای سریع بر اساس این معیارها هشدار داد و بسیاری از این تاکتیکها را با عنوان «دود و آینه» توصیف کرد.
مولر یک نکته مهم را ارائه کرد: معیارهای ارائه شده توسط ابزارهای سئو مستقیماً با نحوه ارزیابی وب سایت ها توسط موتورهای جستجو ارتباط ندارد.
او خاطرنشان کرد که اقداماتی مانند استفاده از فایلهای Disavow بر معیارهای ابزارهای SEO تأثیر نمیگذارد، زیرا این شرکتها به دادههای Google دسترسی ندارند.
این نیاز درک منابع و محدودیت داده های ابزار SEO را برجسته می کند. معیارهای آنها نشانگر مستقیم رتبه بندی موتورهای جستجو نیست.
روی چه چیزی تمرکز کنیم؟ ارزش محتوا، نه تعداد آن
مولر یک رویکرد سئوی جامع را پیشنهاد کرد و ارزش منحصر به فرد را بر معیارهای خاصی مانند Domain Authority یا امتیازهای اسپم اولویت داد. از سیستم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به صورت منحصر به فرد استفاده کنید، برای خود قانون داشته باشید.
«اگر میخواهید دراز مدت فکر کنید، یافتن راههایی برای افزودن ارزش واقعی که منحصر به فرد و مورد علاقه افراد در وب باشد (همراه با همه بهترین شیوههای معمول سئو به عنوان پایه) هدف خوبی است.»
با این حال، مولر اذعان کرد که ایجاد محتوای منحصر به فرد آسان نیست و اضافه کرد: “منحصر به فرد به معنای ترکیب منحصر به فرد کلمات نیست، بلکه واقعاً چیزی است که هیچ کس دیگری ارائه نمی دهد، و در حالت ایده آل، دیگران نمی توانند به راحتی آن را ارائه دهند.
سخت است، کار زیادی میطلبد، و ممکن است زمان زیادی هم ببرد. اگر سریع و آسان بود، دیگران این کار را میکردند – و احتمالاً هم اکنون هم در تلاش هستند که محتوای بسیار خوبی بسازند، این کار نیازمند تمرین و زمان زیادی است و در واقع راه میانبری برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیست. –
بینش مولر ما را تشویق میکند تا روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنیم: استراتژیهایی که کاربران را در اولویت قرار میدهند. در واقع این گفتگو با کارشناس سئوی گوگل، بر روی کیفیت محتوا تاکید میکند، به نوعی استفاده از تمامی ابزار های سئو مانند سئوی داخلی، خارجی، اسکیما، لینک ها و… در هر پست کاری اشتباه است.
منبع : بلاگ جان مولر