رفتن به محتوای اصلی

Featured Snippets چیست؟ تاثیر آن بر نتایج گوگل

featured snippets چیست

Featured Snippets یا همان قطعه ویژه، نمایش برجسته و متفاوت یک بخشی از وب سایت یا قطعه برجسته ای از وب سایت است در واقع همان چیزی است که وقتی در موتور جستجوی گوگل چیزی را سرچ می کنیم ، گوگل یک بخش دیگر آن را به ما نمایش میدهد ، این عبارت همان Featured snippets نامیده میشود .

معمولاً در سوال هایی که در گوگل جستو میکنیم ( شرکت دیزاین مای سایت این موضوع را بر حسب تجربه بیان میکند ) قبل از اینکه وب سایت اول را باز کنیم ، گوگل توضیح مختصری از نتیحه را به ما در سطر اول نمایش میدهد استفاده از این سیستم که گوگل در سال ۲۰۱۹ به شدت بر استفاده از آن تاکید میکند در افزایش بازدید وب سایت شما نتایج فراوانی را بهمراه خواهد داشت.

انواع Featured snippets

  • متن و تعاریف
  • جدول
  • بولت پوینت
  • ویدیو

هر یک از این موارد را هنگام جستجو در موتور جستجوی گوگل میتوانید طبق تصویر زیر مشاهده کنید. در واقع گوگل از چهار نوع فیوچر اسنیپت یا همان قطعه ویژه استفاده میکند

حال این Featured snippets چندین نوع هستند ، میتوان مستقیم از تکست وب سایت شما مطلب را استخراج کند ، میتواند از بخشی از تصویر با لینکی از وب سایت شما استخراج کرده و یا حتی فیلمی از یک پست شما را در قطعه ویژه خود جای دهد. با تصویری که به صورت اختصاصی توسط گروه سئو و بهینه سازی دیزاین مای سایت آماده شده است به صورت کامل با featured snippets  آشنا میشوید.

مطلب پر بازدید امروز :  آموزش ارسال تیکت پشتیبانی وب سایت

آموزش Featured Snippets

شما بازدید کنندگان دیزاین مای سایت ، می توانید با استفاده از تگ <“meta name=”googlebot” content=”nosnippet> در وب سایت و یا صفحه خود ، کاری کنید که وب سایت شما در featured snippet قرار نگیرید . اما بر اساس گفته های گوگل،  وبا استفاده از آپدیت اخیر آنها ، در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد که شما خودتان به صورت مستقیم، صفحه خودتان را در featured snippet قرار دهید.

برای متخصص شدن در این زمینه میتوانید مقاله گوگل تگ منیجر چیست را مطالعه بفرمایید. در این مقاله به صورت تخصصی به راه اندازی این سیستم بر روی وب سایت پرداخته ایم

این ویژگی جستجو کاملا در یک فرایند برنامه نویسی شده، و دلخواهی توسط گوگل با توجه به دیتا هایی که در طول مدتی که پست را در وب سایت خود درج کردید و مدت زمانی که کاربر در وب سایت شما گذرانده است ( به خواسته خود به صورت صد در صد رسیده است ) ، ایجاد می شود.

آموزش طبق تصویر بالا

در تصویر بالا سه بخش هایلایت شده است ، بخش یک در سمت چپ و بالا خلاصه از از جستجوی شما به کاربر نشان داده میشود ، احتمال اینکه بصورت صد در صد مشکل شما حل بشود و کاربر بدون ورود به وب سایت شما ، پاسخ خود را دریافت کند نیز هست ، این مورد رابر اساس تجربه خدمتتون عرض کردم

در بخش بالا سمت راست ، تصویری که مشاهده میکنید از وب سایت هدف گرفته شده که با کلیک بر روی آن مستقیماً به پست مربوطه انتقال داده میشود که به خودی خود ، در صورتی که کاربر مشکل خود را در تکست یا متن بالا نیافت وارد وب سایت شما میشود ، در بخش پایین نیز به اصلاح سوالات متداول تر ، یا سوالاتی که مشابه جستجوی شما می باشند درج میشود که به شخصاً به خود بنده کمک شایانی در انتخاب کلمات بهتر کرده است.

مطلب پر بازدید امروز :  طراحی وب سایت مدرسه آنلاین

برای اعمال این بخش بر روی وب سایت خود ، در صورتی که تمایل دارید میتوانید با مجموعه دیزاین مای سایت در ارتباط باشید ، همکاران ما در مدت زمان سه روز این قابلیت را به وب سایت شما اضافه خواهند کرد.

سوالات متداول Featured Snippets

۱. قطعه برجسته چیست؟

یک قطعه برجسته خلاصه مختصری از پاسخ به درخواست کاربر است که در بالای نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. اغلب شامل متن، فهرست ها، جداول یا تصاویر است که اطلاعات سریعی را که از صفحات وب به دست می آید، ارائه می دهد.

۲. چگونه گوگل تعیین می کند که کدام محتوا را به عنوان یک قطعه نمایش دهد؟

گوگل از الگوریتم هایی برای تجزیه و تحلیل محتوا بر اساس ارتباط، کیفیت و احتمال پاسخگویی به درخواست کاربر استفاده می کند. عواملی مانند وضوح پاسخ، قالب بندی (مانند فهرست ها یا جداول)، و اعتبار منبع نقش حیاتی در انتخاب دارند.

۳. انواع قطعه های برجسته چیست؟

انواع مختلفی از قطعه های برجسته وجود دارد، از جمله:

  • قطعات پاراگراف: پاسخ متنی مختصر.
  • قطعات لیست: فهرست شماره گذاری شده یا گلوله ای.
  • قطعات جدول: ارائه داده ها در قالب جدول.
  • تکه‌های ویدیو: تصویر کوچک و پیوند به ویدیوهایی که به درخواست پاسخ می‌دهند.

۴. آیا صاحبان وب سایت می توانند برای قطعه های برجسته بهینه سازی کنند؟

بله، صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با ایجاد محتوای باکیفیت، واضح و مختصر که مستقیماً به سؤالات رایج در جایگاه آنها پاسخ می‌دهد، برای قطعه‌های برجسته بهینه‌سازی کنند. استفاده از داده‌های ساختاریافته، سرفصل‌ها، قالب‌بندی محتوا برای آسان‌تر کردن استخراج اطلاعات برای موتورهای جستجو نیز می‌تواند شانس برجسته شدن را افزایش دهد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۲ نظر

پاسخ دهید

تماس با شرکت