در این پست که به صورت اختصاصی برای شما ترجمه شده است، ۳ استراتژی جدید سئو برای محصولات به صورت کامل توضیح داده شده است، این کار در صورت رعایت کامل، مشتریان شما را افزایش خواهد داد
استراتژی ۱:
فهرست موضوعی
با مقالات مقایسه محصول به نتایج جستجو نفوذ کنید
جستجوگران ممکن است نام تجاری شما را نشنیده باشند. مثلاً اسم یک فروشگاه اینترنتی در قلب تهران، فروشگاه “صبا “است در حالی که این اسم برای تقریباً همه ایران در زمینه فروش قطعات کامپیوتری ناشناس است ولی این وب سایت با اعمال فیلم ها و مقالات مقایسه ای هنگامی که آنها برای مقایسه محصول جستجو می کنند، نام و برند خود را جهانی میکند، همه با وب سایت آن آشنا شده و اقدام به فروش محصول میکند.
به عنوان مثال:
مقایسه کارت گرافیک ۴۰۶۰ OC Edition با ProArt GeForce RTX™ ۴۰۷۰ OC edition
خبر خوب این است که می توانید خود را به این مهمانی دعوت کنید. شما می خواهید مقاله مقایسه محصول یا خدمات خود را ایجاد کنید. نامحدود مقالاتی در زمینه مقایسه هر محصول با هر محصولی را منتشر کنید از آن ها فیلم بگیرید و قدرت هر کدام را به رخ بکشید، شک نکنید که این استراتژی فروش شما در چند ماه آینده افزایش خواهد داد.
مقایسه حرفه ای تر :
برند A در مقابل برند B در مقابل برند C
می توانید عنوان را دقیق کنید هر چقدر عنوان مقاله و یا محصول دقیق تر باشید تبدیل نرخ کلیک بیشتر خواهد شد.
برند A در مقابل برند B در مقابل برند C: جدول مقایسه دقیق آن ها
مزیت این رویکرد این است که اگر مقاله شما به خوبی نوشته شده و عینی باشد، می توانید درست در میان جستجوهای برند A در مقابل برند B رتبه بندی کنید. این یک راه هوشمندانه برای ورود به رتبهبندی جستجوی رقبای شما و جلب نظر مشتریان بالقوه در مورد شما است.
نکته حرفه ای: هنگام ایجاد جدول مقایسه، ویژگی ها را به حداقل برسانید: خوانندگان به راحتی می توانند با جزئیات بیش از حد غرق شوند. این بهترین شیوه ها را بررسی کنید.
محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
قبل از اینکه مقاله خود را در مقابل مقاله بنویسید، چند مقاله مقایسه رتبه برتر را بخوانید.
به خاطر داشته باشید:
- هدفمند باشید: به این ترتیب می توانید با مقاله مقایسه محصول/برند رتبه بندی کنید.
- صفحه شما باید حداقل کمی بهتر از رقبا باشد. (بهتر می تواند ساده تر، کمتر به هم ریخته تر یا جامع تر باشد.)
- دستورالعمل های Google را برای بررسی محصول مرور کنید. ( بزودی مقاله ای کامل راجب این موضوع خواهیم ساخت )
استراتژی ۲:
جذب خریداران با “بهترین” نظرات
تاکتیک بعدی ۳ استراتژی جدید سئو برای محصولات، ایجاد نظراتی است که محصول شما را همراه با محصولات رقبا فهرست می کند.
به یاد داشته باشید: جستجوگرانی که قصد خرید دارند، محصولات را با هم مقایسه می کنند. نظرات مثبت درج کنید، از کاربران بخواهید که نظرات خود را درج کنند، بیشتر به همین دلیل است که دیجی کالا بزرگترین وب سایت فروشگاهی خاورمیانه، کاربران را ترغیب میکند که بعد از خرید محصول، نظرات خود را ثبت کنند. این کار باعث بیشتر دیده شدن محصولات و در نتیجه فروش دیجی کالا خواهد شد.
و از استفاده از “بهترین” در عنوان تردید نکنید. این به مقاله شما کمک می کند تا با هدف جستجو مطابقت داشته باشد.
به عنوان مثال:
- بهترین کارت گرافیک اقتصادی
- بهترین سنباده های دیوار
- بهترین ابزار سئو داخلی برای وردپرس
- بهترین شرکت طراحی سایت در ارومیه
جستجوگران MOFU اغلب از “بهترین” در جستارهای جستجوی خود استفاده می کنند. با استفاده از “بهترین” در عنوان خود، نشان می دهید که مقاله شما برای آنها مناسب است. اینکه MOFU چیست در مقاله ای دیگر در دیزاین مای سایت به بررسی کلی آن پرداخته ایم.
و البته، شما محصول خود را در لیست بهترین ها قرار خواهید داد. با خیال راحت محصول خود را در بالای مقاله خود فهرست کنید یا یک “حکم” اضافه کنید و آن را به عنوان بهترین انتخاب کنید. جستجوگران میدانند که «بهترین» واقعاً مختصر «کیفیت» و «توصیهشده» است.
استراتژی ۳
مشکلات جستجوگر را با محتوا حل کنید
تا به حال به این فکر کرده اید که چرا این همه محتوای «چگونه» در اینترنت وجود دارد؟
پاسخ کوتاه: تقاضای زیادی برای آن وجود دارد و تقاضا باعث ایجاد عرضه می شود.
از دیگر استراتژی جدید سئو برای محصولات بخش تولید محتوای تخصصی و حرفه ای است، بازاریابان هوشمند با محتوایی که مشکلات جستجوگر را حل می کند و تبدیل و فروش را افزایش می دهد، این تقاضا را برآورده می کند. نکته کلیدی این است که شناسایی کنید که خدمات، محتوا یا محصول شما کدام مشکلات را حل می کند.
در واقع این به این معنیست که اگر مشکلی در وب سایت شما به لحاظ جستجو و یا فروش وجود دارد، با تولید محتوای با کیفیت و البته اختصاصی میتوانید آن را حل کنید. حتی اگر مشکلات بحرانی در وب سایت شما وجود داشت میتوانید با تولید محتوا های با کیفیت و البته سئوی آپدیت، آن عیب و ایراد را مخفی نگه دارید و بعداً در رفع آن ها تلاش کنید.
شرکت دیزاین مای سایت با بیش از دوازده سال در زمینه سئو و بهینه سازی حرفه ای میتواند مشاور خوبی برای کسب و کار شما باشد. اگر در رفع مشکلات سئوی خود به مشکل برخورده اید کافیست با ما تماس بگیرید.
استفاده از سوالات متداول ” مردم همچنین میپرسند “
برای بسیاری از جستوجوها، اما نه همه، گوگل بخشی از پرسش و پاسخهای قابل ارتقا را به نام «مردم همچنین میپرسند» را نمایش میدهد. این عنوان تحت “سوالات متداول” نیز در خیلی از وب سایت های معتبر استفاده میشود
این پرسش و پاسخها وجود دارد زیرا گوگل متوجه شده است که اینها رایجترین سوالاتی هستند که مردم در مورد موضوعاتی دارند که جستجو میکنند سوالات متداول تاثیر زیادی بر SEO و بهینه سازی سایت دارد
سوالات PAA به شما این امکان را می دهد که ببینید در ذهن مشتریان رقیب شما چه می گذرد.
به عنوان مثال، اگر ما جستجوی “آیا طراحی سایت باعث رشد کسب و کار میشود را جستجو کنیم، بلافاصله برخی از PAA واقعا جالب را مشاهده می کنیم، از جمله:
- هزینه طراحی وب سایت چگونه است؟
- افزایش سرعت وب سایت
- آیا چیزی بهتر از طراحی وب سایت وجود دارد؟
- طراحی سایت چقدر زمان میبرد؟
- آیا چیزی بهتر از طراحی وب سایت وجود دارد؟
سعی کنید همچین سوالاتی در مقالات و محصولات خود آورده و باعث رشد بازدید صفحه خود شوید.
این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا پاسخ های خود را در رتبه بندی PAA قرار دهید.
محتوای رقابتی خود را بهینه کنید
توصیه می کنیم صاحبان سایت های وردپرسی از افزونه All in One SEO یا افزونه Yoast برای بهینه سازی مقالات خود استفاده کنند.
برای بهینه سازی مقالات رقابتی خود، توصیه می کنیم نشانه گذاری اسکیما را نیز اضافه کنید. این کدی است که به گوگل کمک می کند صفحه شما را بهتر درک کند. همچنین صفحه شما را واجد شرایط می کند تا به عنوان یک قطعه غنی در نتایج جستجو نمایش داده شود. و ریچ اسنیپت ها معمولاً نرخ کلیک بالاتری دارند.
برای محتوای رقابتی شما، انواع اسکیما های زیر ممکن است مرتبط باشند:
- اسکیمای چگونه
- طرح بررسی محصول
- طرح واره محصول
- اسکیمای سوالات متداول
افزودن نشانهگذاری اسکیما آسان است: روی برخی از دکمهها کلیک کرده و فرمی را پر میکنید. دقت داشته باشید که در کنار این موارد حتماً تگ متعارف یا تگ Canonical را رعایت کنید
پس از استراتژی های سئو رقابتی
امیدواریم این پست استراتژی جدید سئو برای محصولات، سئوی شما افزایش دهد که میتواند باعث افزایش تبدیل نرخ کلیک وب سایت شود. در مرحله بعد، نحوه رتبه بالاتر در گوگل را مرور کنید. و بهترین استراتژی های سئوی تجارت الکترونیک بررسی کنید. این اطلاعات ارتباط نزدیکی با استراتژی های سئو رقابتی دارد که در این مقاله پوشش داده شده است.