رفتن به محتوای اصلی

تگ Canonical یا تگ متعارف چیست؟

تگ Canonical چیست؟

گوگل در یک مقاله ای کامل و شفاف نحوه کار و فعالیت تگ Canonical یا تگ متعارف را توضیح داد. این مقاله ترجمه همان متن به زبان فارسی است که به صورت اختصاصی توسط شرکت دیزاین مای سایت ترجمه شده است.

گری ایلیس کارمند شرکت گوگل درباره جزدیاتی که وب سایت Google برای انتخاب صفحات متعارف استفاده می کند توضیح می دهد و به نوعی کامل توضیح میدهد که چرا صفحات تکراری می توانند برای سئو مهم باشند. حال این بار تگ کانونیکال یا تگ متعارف را توضیح داده است و عنوان کرده که این تگ چیست و چه معنایی دارد همچنین او عنوان کرده که این تگ کوچک بر سئو تاثیرات چشم گیری دارد.

صفحه وب متعارف یا تگ Canonical چیست؟

به طور خلاصه وار ، گوگل از مطالب تکراری بیزار است و این روش را برای استفاده از شناسایی مطالب تکراری راه اندازی کرده است که هم به خودش در شناسایی مطالب با ارزش کمک زیادی میکند و هم کاربرانی که یک موضوعی را جستجو میکنند، بهترین نتیجه را به آنان نمایش میدهد.

روش‌های مختلفی برای در نظر گرفتن معنای دقیق یک مقاله وجود دارد ، برای این کار نویسنده یک مطلب باید به عمق و معنای آن اشاره کند و به طور خلاصه وار و در چند کلمه در بخش مورد نظر سئو آن را عنوان کند. از طرف دیگر ، موتور جستجوی گوگل و آنچه که از طرف گوگل به معنای Canonical است، باعث شده که این مقاله را برای شما منتشر کنیم که کاملاً موضوع را درک کنید.

نویسندگان یک مطلب آنچه را که احساس می‌کنند موضوع اصلی است آن را به عنوان اصلی انتخاب میکنند. حال باید دقیق این موضوع را مشخص کرد که آیا از یک مقاله و اخبار چند صفحه ای میتوان موضوع دقیق آن را مشخص کرد؟ جواب بله است توضیحی از SEO از canonicals مربوط به انتخاب «قوی‌ترین» و دقیق ترین منظور از همان مقاله است

پنج دلیل برای صفحات تکراری

مناطق متفاوت : به عنوان مثال، محتوایی برای ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، قابل دسترسی از URL های مختلف، اما اساساً محتوای یکسان به یک زبان هستند باعث ایجاد صفحات تکراری میشوند. این موضوع در سیستم وردپرس به وفور مشاهده شده است که کاربران با استفاده از افزونه های ترجمه ، باعث تزریق این خطا به وب سایت خود شده اند.

انواع دستگاه: به عنوان مثال، صفحه ای با نسخه موبایل و دسکتاپ

انواع پروتکل: به عنوان مثال، نسخه های HTTP و HTTPS یک سایت

توابع سایت: به عنوان مثال، نتایج مرتب سازی و فیلتر کردن توابع یک صفحه دسته بندی

انواع تصادفی: به عنوان مثال، نسخه آزمایشی سایت به طور تصادفی در دسترس خزنده ها قرار می گیرد.

گری یک راه دیگر را برای فکر کردن به قوانین متعارف توصیف می کند.

سیگنال ها برای انتخاب Canonical استفاده می شوند

Google تعیین می‌کند که آیا این صفحه تکراری از یک صفحه شناخته شده دیگر است و کدام نسخه باید در فهرست، نسخه متعارف، نگهداری شود. کدام نتیجه اصلی است و کدام یکی از دیگری ترجمه شده اند یا منتقل شده اند. اگر شما در بخش سئوی مورد نظر به گوگل بفهمانید که منظور اصلی از آن مقاله چیست بسیار مثمر ثمر خواهد بود چرا که شما خودتان میتوانید این خطا را از بین برده و با مشخص کردن عنوان اصلی مقاله، بازدید و ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید.

اما اگر در وب سایت شما اثری از این بخش نباشد گوگل مجبور خواهد شد که بر اساس تجربیات خزنده خود این عنوان را برگزیند ، پیشنهاد ما این است که حتماً سئوی وب سایت خود را آپدیت کنید تا از شر این خطا های گوگل در امان باشید.

گری برای توضیح مطالب تکراری و روند متوقف سازی آن عنوان کرد که: م

“در بیشتر موارد، فقط صفحات متعارف در نتایج جستجو ظاهر می شوند. اما چگونه بفهمیم کدام صفحه متعارف است؟

هنگامی که گوگل محتوای صفحه شما، یا به طور خاص، محتوای اصلی یا محور یک صفحه را داشته باشد، آن را با یک یا چند صفحه دارای محتوای مشابه، در صورت وجود، گروه بندی می کند که این همان خوشه‌بندی تکراری است.»

کارشناس گوگل توضیح می دهد که “سیگنال ها” چیست:

سپس تعداد انگشت شماری سیگنالی را که قبلاً برای هر صفحه محاسبه کرده است مقایسه می کند تا یک نسخه متعارف را انتخاب کند.

سیگنال ها اطلاعاتی هستند که موتور جستجو در مورد صفحات و وب سایت ها جمع آوری می کند و برای پردازش بیشتر استفاده می شود. و با کمک این مورد مشخص میکند که کدام یک از صفحات وب سایت شما با نیاز کاربرانش بیشترین تطابق را دارد.

برخی از سیگنال ها بسیار ساده هستند، مانند حاشیه نویسی صاحب سایت در HTML مانند rel=”canonical”، در حالی که برخی دیگر، مانند اهمیت یک صفحه جداگانه در اینترنت، سادگی کمتری دارند

گری در ادامه توضیح می دهد که هر یک از خوشه‌های تکراری دارای یک نسخه واحد از محتوای انتخاب شده به عنوان متعارف خواهند بود.

این نسخه محتوای موجود در نتایج جستجو را برای همه نسخه‌های دیگر نشان می‌دهد.

نسخه‌های دیگر در خوشه به نسخه‌های جایگزین تبدیل می‌شوند که ممکن است در زمینه‌های مختلف مثلاً زمانی که کاربر صفحه بسیار خاصی را از خوشه جستجو می‌کند ارائه شوند

نسخه های جایگزین صفحات وب

گاهی اوقات سیستم مدیریت محتوا (CMS) صفحات وب تکراری ایجاد می کند تا تغییرات یک محصول مانند اندازه یا رنگ یک محصول را در نظر بگیرد که می تواند بر توضیحات تأثیر بگذارد. این تغییرات می‌تواند توسط گوگل برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو ، هنگامی که آن صفحه متفاوت به‌عنوان یک پرس و جوی جست‌وجو عمل می‌کند، انتخاب شود. در سیستم وردپرس این خطا به وفور مشاهده میشود. اگر وب سایت شما وردپرسی است کافیست یک مشاوره رایگان مهمان ما باشید تا بهترین راهنمایی در مورد سئوی وب سایت خود داشته باشید.

04432222999

این موضوع مهم است تا در مورد آن فکر کنید زیرا ممکن است وسوسه انگیز باشد که صفحات را به noindex تغییر مسیر دهید تا آنها را از فهرست جستجو دور نگه دارید، افزودن یک noindex به صفحاتی که انواع یک صفحه هستند می تواند نتیجه معکوس داشته باشد زیرا سناریوهایی وجود دارد که در آن صفحات مختلف بهترین موارد برای رتبه بندی برای یک عبارت جستجوی ظریف تر هستند که حاوی رنگ ها، اندازه ها یا شماره نسخه متفاوت از صفحه متعارف هستند.

نکات مهم در مورد Canonicals  که باید به خاطر بسپارید

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • از محتوای اصلی به عنوان بخش مرکزی مقاله یا محصول یاد می شود ( پس آن را هوشمندانه انتخاب کنید )
  • گوگل برای هر صفحه ای که کشف می کند تعداد انگشت شماری سیگنال را محاسبه می کند. در واقع مطلب تکراری در وب سایت خود درج نکنید. اگر فروشگاه دارید از بخش “ویژگی ها” برای کاهش تکراری محصولات استفاده کنید
  • سیگنال ها داده هایی هستند که پس از کشف صفحات وب برای “پردازش بیشتر” استفاده می شوند.
  • برخی سیگنال‌ها مانند نکات (و احتمالاً دستورالعمل‌ها) در کنترل نویسنده هستند. مثلاً ویژگی پیوند متعارف rel = است.
  • سیگنال های دیگر خارج از کنترل نویسنده هستند، مانند اهمیت کلمه ” خرید کتاب ” یا راه اندازی صفحه در اینترنت
  • مشاوره رایگان در زمینه سئو داشته باشید. میتوانید با دیزاین مای سایت تماس گرفته و مشاوره رایگان سئو داشته باشید
5/5 - (8 امتیاز)
دیزاین مای سایت

با بیش از 1500 نمونه کار طراحی موفق در زمینه وب سایت در کنار شما هستیم تا یک گام مقتدرانه به سوی پیشرفت کسب و کار شما برداریم. صفحات اول گوگل ، طراحی وب سایت های کارخانجات معتبر توسط این شرکت اتفاقی نیست ! شما هم میتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید. حتماً به دیگر وب سایت های هولدینگ ما سر بزنید. /تیزر / سرور و دامنه / سئو / طراحی لوگو :)

پاسخ دهید

تماس با شرکت