رفتن به محتوای اصلی

افزایش سرعت وب سایت ها یا به عبارتی کاهش زمان لود سایت ها ، دغدغه ایست که تقریباً بیش از 85 درصد کاربران اینترنت ایران را درگیر خود کرده است ! سرعت اینترنت های ضعیف و ازطرفی عدم رعایت دقیق موازن و قوانین طراحی وب سایت و عدم آگاهی از نوع استفاده از وب سایت دلیل کندی سرعت سایت بوده و با افزایش زمان عمر وب سایت این تایم بیشتر شده و وب سایت کند تر خواهد شد.

حال چاره چیست؟

کندی وب سایت ها دلایل زیادی دارد که در زیر به تمامی نکات های آن اشاره خواهیم کرد.

1- عدم استفاده از کد های سالم در وب سایت

این نوع مشکل ، رایج ترین و اصلی ترین دلیل کندی وب سایت هاست ، طوری که در وب سایت از پلاگین و ماژول های سنگین و به درد نخور استفاده میکنند و این کار باعث کندی بیش از حد وب سایت ها میشوند ، ارور های متعدد که در وب سایت مشاهده میشود و به راحتی با Inspect در مرورگر گوگل کروم قابل مشاهده است ، همه این ها به راحتی توسط یک کاربر ثالث ، قابل مشاهد است و یک طراح وب سایت حرفه ای به راحتی میتواند این نوع وب سایت ها رو آنلالیز ، و مشکل به وجود آمده رو برطرف کنند.

2-عدم استفاده از سرور مناسب

یکی دیگر از مشکلات عمده ای که باعث کندی سرعت لود وب سایت میشود ، سرعت بسیار پایین سرور ، عدم استفاده از هارد های مناسب و استفاده از وب کرنل های عالی ، باعث افزایش لود ( کاهش سرعت ) سایت ها میشود ، این نوع شرکت ها معمولاً با فروش بیش از حد هاست و اشتراک منابع میان تمامی کاربران به صورت عمد (!) باعث کندی وب سایت تمامی مشتریان میشوند ، استفاده از شرکت مناسب و قدرتمند برای سئو نیز بسیار مهم است.

3- تصاویر حجیم

استفاده از عکس های سنگین و بهینه سازی نشده برای وب ، باعث کندی سرعت وب سایت شده به طوری که با رفع مشکل این تصاویر سرعت وب سایت به حالت خوب برگشته و لود عالی ای خواهید داشت ، به صورت مختصر نباید تصاویر استفاده شده در محصولات و اخبار بیش از 90 کیلوبایت باشد ، و تصاویر مورد استفاده دز اسلایدر نیز هیچکاه نباید بالاتر از 140 کیلوبایت شود ، ضمناً با توجه به سرعت پایین اینترنت های ایران بهتر است که تعداد اسلایدر های وب سایت بیش از 3 عدد نباشد ، بهترین حالت ممکن که شرکت دیزاین مای سایت پیشنهاد میدهد ، 2 اسلاید می باشد ، ضمناً تعداد اسلایدر در هر برگه میتواند زیاد شود ، فقط در یک اسلایدر از 2 اسلاید بیشتر استفاده نشود.برای بهینه سازی تصاویر سایت خود از نرم افزار فتوشاپ و بخش Save For Web Page استفاده کنید.

4- طولانی بودن اسکرول وب سایت

اگر وب سایت شما نیز اسکرول زیادی دارد و به اصطلاح دراز است! میتوان با خلاصه کردن هر بخش به افزایش سرعت لود وب سایت کمک کرد ، همچنین تعداد محصولات و یا تعداد اخبار در هر یک از برگه ها بیش از 6 عدد نباشد ، این کار باعث افزایش چشم گیر سرعت همان بخش میشود . این کار به راحتی از طریق تنظیمات وب سایت قابل انجام است.

5- استفاده از ماژول های سنگین

در بعضی موارد ، کاربران با نصب ماژول های اضافی ، یک امکان به وب سایت خود اضافه میکنند ، که این امکان با یک کد ساده قابل حل می باشد ، پیشنهاد شرکت دیزاین مای سایت به شما ، همیشه استفاده از کد می باشد ، شما وقتی میتوانید که با یک کد ، مشکل خود را حل کنید ، بهتر است به همان کد متکی باشید و از پلاگین یا ماژول استفاده نکنید.

5- استفاده از سیستم های کش

این موضوع تخصصی بوده و وباید وب سایت شما آنالیز شود ، ولی به صورت مختصر ، سیستم کش به طور بسیار زیادی بر روی سرعت وب سایت شما تاثیر گذاشته و باعث افزایش سرعت وب سایت میشود ، هر وب سایت سیستم کش خود را داشته و بر اساس زبان برنامه نویسی متفاوت می باشد. ، سیستم های Gzip رو هم حتماً فعال کنید ، این روش نیز باعث افزایش سرعت لود وب سایت به صورت محسوس میشود.

6- استفاده از CDN ها

این موضوع نیز بسیار بر روی سرعت سایت شما تاثیر خواهد داشت ، استفاده از سی دی ان ها  یا شبکهٔ تحویل محتوا یا CDN مجموعه ایست از سرورهای شبکه وب در مکان‌های متفاوت که کار آن رساندن و تحویل مطالب را به صورت کارا و سریع‌تر به کاربر بر عهده دارد. ، این امکان باعث حذف ارتعاش های نت شده و به صورت زیاد نیز در سرعت وب سایت شما تاثیر خواهد داشت.

به صورت خلاصه با انجام موارد زیر میتوانید سرعت لود وب سایت خود را کاهش دهید ، یا به عبارت دیگر وب سایت شما با سرعت بیشتری لود شود

درخواستهای HTTP را کاهش دهید
زمان پاسخ سرور را کاهش دهید
فعال سازی فشرده سازی Gzip
فعال کردن ذخیره سازی مرورگر
کاهش منابع استفاده شده توسط پلاگین ها
بهینه سازی تصاویر
بهینه سازی تحویل CSS
محتوای اولویت بندی را در اولویت قرار دهید

برای بررسی دقیق تر علل اصلی سرعت لود وب سایت خود کافیست با مدیریت شرکت تماس بگیرید ، و یا به بخش تماس با ما مراجعه کرده و فرم تماس با ما را تکمیل نمایید.

 

Rate this post
دیزاین مای سایت

با بیش از 1500 نمونه کار طراحی موفق در زمینه وب سایت در کنار شما هستیم تا یک گام مقتدرانه به سوی پیشرفت کسب و کار شما برداریم. صفحات اول گوگل ، طراحی وب سایت های کارخانجات معتبر توسط این شرکت اتفاقی نیست ! شما هم میتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید. حتماً به دیگر وب سایت های هولدینگ ما سر بزنید. /تیزر / سرور و دامنه / سئو / طراحی لوگو :)

پاسخ دهید

تماس با شرکت