رفتن به محتوای اصلی

گام های ارزیابی سئو و بهینه سازی سایت

توسط دی ۲۵, ۱۴۰۱اخبار شرکت دیزاین مای سایت, مقالات دیزاین مای سایت1 دقیقه برای خواندن کافیست
گام های ارزیابی سئو و بهینه سازی سایت

گام های ارزیابی سئو و بهینه سازی سایت (SEO assessment steps and site optimization)

در این مطلب که به صورت اختصاصی توسط گروه سئو و بهینه سازی دیزاین مای سایت آماده شده است ، قصد داریم گام های ارزیابی سئو و بهینه سازی سایت SEO assessment steps and site optimization رو خدمتتون معرفی کنیم. ین عناوین کلی هستند و در آینده توضیحی کامل از هر کدام درج خواهد شد ، علاوه بر این شما کاربران عزیز میتوانید با عضویت در وب سایت پشتیبانی دیزاین مای سایت مشاوره رایگان از مدیریت سئو و بهینه سازی ، دریافت کنید.

سئو چیست؟

کار سایت با طراحی به پایان نمی رسد بلکه با بازاریابی اینترنتی و سئو است که کار اصلی وب آغاز می شود. سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یکی از قدرتمند ترین و به صرفه ترین روش های بازاریابی اینترنتی است. سئو دارای دو بخش درون وب سایت و خارج از وب سایت است. یعنی برای آنکه وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه خوبی بدست آورد باید اصولی را در طراحی وب سایت رعایت کرده و اقداماتی به جهت بازاریابی محتوا آن نیز انجام دهید.

مزایای سئو و ارزیابی سئو سایت چیست؟

بیش از 80% بازدید اینترنت از طریق موتورهای جستجو تقسیم می شود، همین موضوع کافیست تا توجه تمام مدیران سایت در دنیا را برای کسب درصدی از این بازدید به خود جلب کند. اما مهمترین مزیت سئو هدایت بازدیدکننده هدفمند به سایت است. در واقع با استفاده از تکنیک های سئو شما می توانید افرادی را که به دنبال خرید محصولات سایت شما هستند به سمت سایت خود هدایت کنید و درصد قابل توجهی از این افراد را به مشتری تبدیل کنید و از سایت خود کسب درآمد داشته باشید. در واقع هیچ روش بازاریابی اینترنتی دیگری تا این اندازه بازگشت سرمایه گذاری ندارد.

نکته قابل توجه در بهینه سازی سایت اینجاست که شما بدون پرداخت هزینه های بالا می توانید چنین کاری را انجام دهید و سرمایه گذاری که در زمینه بهینه سازی سایت خود انجام می دهید، بازگشت سرمایه قابل توجهی نسبت به سایر روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی خواهد داشت، بنابراین اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، سرمایه گذاری در زمینه سئو وب سایت خود است. هنری فورد در مورد اهمیت تبلیغات می گوید : توقف تبلیغات برای صرفه جویی در هزینه ها مانند متوقف کردن ساعت برای صرفه جویی در وقت است.

اصول اصلی ارزیابی سئو سایت و بهینه سازی سایت

  1. تحلیل خدمات و محصولات سایت شما و ارزیابی سئو سایت
  2. تحقیق، تحلیل و آنالیز مخاطبان وب سایت شما با استفاده از: Alexa و Quantcast
  3. تحقیق، تحلیل و آنالیز رقبای فعال در حوزه کسب و کار شما با استفاده از ابزارهایی مانند: SEMrush و Alexa، MOZ و Google Alert
  4. تحلیل و تحقیق بر روی کلمات کلیدی که در وب سایت شما و رقبایتان استفاده شده، با استفاده از ابزارهایی مانند: MOZ ، Ahrefs ، Google Alert
  5. بررسی حجم استفاده از کلیدواژه های مرتبط در حوزه کاری شما در مناطق جغرافیایی جامعه هدف با استفاده از ابزار Google Trends
  6. تحلیل اهداف اصلی وب سایت شما
  7. تحلیل برنامه ریزی زمانی انتشار محتوای وب و تاثیر آن بر سئو با استفاده از Google Search Console
  8. بررسی رعایت اصول سئو و قواعد بهینه سازی در صفحات تولید شده
  9. ارائه پیشنهاد و راه حل برای بهبود سئو سایت با تمرکز بر کلمات کلیدی رقابتی
  10. بررسی سرعت و عملکرد وبسایت با ابزارهای GTMetrix و Google Page Speed Insights
  11. بررسی وضعیت کدنویسی سایت و خطاهای احتمالی از سوی برنامه نویسی سایت
  12. بررسی وضعیت هاستیگ و خطاهای احتمالی از سوی سرور
  13. بررسی وضعیت لینک سازی خارجی و کیفیت Backlink
  14. بررسی لینک سازی داخلی و شبکه سازی لینک داخلی
  15. بررسی دقیق ارتباط موضوعی بین عناوین محتوای سایت
  16. بررسی، تحلیل و آنالیز صفحات موجود روی سایت
  17. ارائه گزارشات و گراف راجع به وضعیت صفحات موجود در سایت از نظر وضعیت ایندکس گوگل ، جایگاه صفحات در SERP گوگل ، میزان کلیک ، Impression ، نرخ پرش ، رفتار مشتری و مشخص کردن صفحات پرترافیک و کلیدی سایت با استفاده از Google Search Console و Google Analytics
  18. تحلیل خوانایی و بررسی رعایت اصول نگارشی محتوای وب سایت
کلام آخر در ارزیابی سئو سایت

ارزیابی سئو سایت یک فعالیت کاملا تخصصی است. از سوی دیگر وب سایت های زیادی امروز برای کسب رتبه و بدست آوردن ترافیک با یکدیگر رقابت می کنند. می توان گفت که تمام تلاش های شما برای یک سئوی موفق تا حدی نسبی است، صفحه اول گوگل ظرفیت محدودی دارد، وب سایت هایی که فعالیت و عمر بیشتری دارند طبیعتاً جایگاه بهتری را به خود اختصاص خواهند داد. اما با این حال در دنیای رقابتی هر روز حریفان یکدیگر را حذف کرده و مدعیان جدیدی ظهور می کنند. زمان بازدهی سئو نیز اهمیت دارد. شما باید در ابتدا بسیار صبور باشید. سئو در ابتدا حداقل نیاز به سه ماه تا یکسال زمان دارد تا نتیجه ایی چشم گیر و قابل توجه بدست آورد. این زمان به دلایل فنی و عملکردهای نا معلوم موتورهای جستجو، رقابت در کلمات کلیدی و قدرت کمپین و مقدار سرمایه گذاری شما بستگی دارد.

با این حال ارزیابی سئو سایت به عنوان یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی همیشه توجیه سرمایه گذاری را دارد. و همانطور که گفتم برای ارزیابی عملکرد آن شما نیاز به دانش، ابزار و از همه مهم تر تجربه دارید. همانطور که استفاده از گوشی پزشک و شنیدن صدای قلب دیگران شما را پزشک نمی کند استفاده و درک داده های سئو نیاز به دانش و تجربه دارد. ما در دیزاین مای سایت با تجربه طولانی و شناخته شده خود در طراحی سایت و سئو آماده ارائه مشورت به شما هستیم.

Rate this post
دیزاین مای سایت

با بیش از 1500 نمونه کار طراحی موفق در زمینه وب سایت در کنار شما هستیم تا یک گام مقتدرانه به سوی پیشرفت کسب و کار شما برداریم. صفحات اول گوگل ، طراحی وب سایت های کارخانجات معتبر توسط این شرکت اتفاقی نیست ! شما هم میتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید. حتماً به دیگر وب سایت های هولدینگ ما سر بزنید. /تیزر / سرور و دامنه / سئو / طراحی لوگو :)

۷ نظر

  • آنتی نیپ گفت:

    با سلام
    بنده در پشتیبانی شما عضو شدم
    یک توضیحی در مورد ” اطمینان از یک نسخه ایندکس شدن سایت در گوگل ” میدید؟
    با تشکرات فراوان

    • دیزاین مای سایت گفت:

      دوست عزیز ، شما باید مطمئن شوید که گوگل یا دیگر موتور های جستجو نظیر بینگ فقط یک نسخه از وب سایت شما را ایندکس می کند. به عنوان مثال، همانطور که می بینید در قسمت زیر چهار نسخه مختلف از یک وبسایت ممکن است در گوگل وجود داشته باشد:
      http://yoursite.com
      http://www.yoursite.com
      https://www.yoursite.com
      https://yoursite.com
      شاید برای کاربر معمولی تمامی این موارد یکی باشد و هیچ فرقی با همدیگه نداشته باشد ولی برای موتور های جستجو این موارد کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند
      و در صورتی که شما این نسخه ها را به صورت مناسب ریدایرکت نکنید، گوگل آن ها را به عنوان نسخه های کاملا متفاوت از وبسایت در نظر می گیرد و این مورد تاثیر منفی ای روی وب سایت شما خواهد داشت ، این مورد به راحتی قابل حل و بررسی است
      شما فقط کافیست که هر ۴ نسخه از وبسایت خودتان را در مرورگر تایپ کنید. تا مشاهده کنید هر کدام به سایت اصلی ( سایت واحد ) ری دایرکت میشوند یا خیر.
      در مورد سایت شرکت ما ، نسخه WWW به https://designmysite.ir ریدایرکت می شود.
      و زمانی که کسی نسخه HTTP از سایت مرا باز می کنید، آن ها به نسخه HTTPS ریدایرکت می شوند. دقیقاً وب سایت شما هم همینطور است و در صورتی که یک نسخه از سایت شما به درستی ریدایرکت نمی شود، اصلا جای نگرانی نیست. شما فقط باید این نسخه را به صفحه ای که می خواهید از آن استفاده کنید، ریدایرکت ۳۰۱ کنید. در مورد انتقال با کد ۳۰۱ هم بزودی مقاله ای انتشار خواهیم کرد.

  • شرکت سازه گفت:

    سلام
    تا چه مقدار میتونیم ریپورتاژ تهیه کنیم برای سایت؟
    احساس میکنم این ریپورتاژ هایی که خریداری کردم برای سایت سئوی سایت منو پایین آورده

  • سئوی حرفه ای گفت:

    سلام
    توضیحی در مورد وب مستر تولز جدید هم بدین
    خیلی چیزاش فرق کرده و عوض شده

    • دیزاین مای سایت گفت:

      سلام
      سیستم همونه ، آموزشی در این حوزه در حال آماده هستیم که به محض نهایی شدن در اختیارتون قرار خواهیم داد.

  • ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:۵ ستاره

  • محمدی گفت:

    تشکر بابت مقاله فوق العاده خوبتون
    مهم این است که عملکرد و تلاش هایی که ما برای ارزیابی ارزشمند و بهینه سازی فوق العاده در سئو انجام می دهیم و تا چه حد ارزش لازم را در کار خواهد داشت و همین ارزش بستگی دارد به اینکه استاندارد و اصول کار رعایت شود تا نتیجه ی دلخواه کسب شود در واقع اگر به مطالب فوق به دقت توجه شود ، رتبه وب سایت بالاتر خواهد بود.

  • دیزاین مای سایت گفت:

    امتیاز بینندگان:۵ ستاره

پاسخ دهید

تماس با شرکت