گام های ارزیابی سئو و بهینه سازی سایت

گام های ارزیابی سئو و بهینه سازی سایت

در این مطلب که به صورت اختصاصی توسط گروه سئو و بهینه سازی دیزاین مای سایت آماده شده است ، قصد داریم گام های ارزیابی سئو و بهینه سازی وب سایت رو خدمتتون معرفی کنیم ، این عناوین کلی هستند و در آینده توضیحی کامل از هر کدام درج خواهد شد ، علاوه بر این شما کاربران عزیز میتوانید با عضویت در وب سایت پشتیبانی دیزاین مای سایت مشاوره رایگان از مدیریت سئو و بهینه سازی ، دریافت کنید.

در نظر داشته باشید ، مطالبی که در این بخش نوشته شده ، تعدادی از آن ها به صورت تجربی توسط گروه نوشته شده است.

گم اول : پیدا کردن و حذف کردن صفحات اسپمر ،

گام دوم : بررسی سازگاری سایت خودتان با موبایل

گام سوم: اطمینان از این که گوگل فقط یک نسخه از وبسایت شما را ایندکس می کند

گام چهارم : افزایش سرعت وبسایت از طریق بهینه سازی کد های وب سایت ، کاهش سایز تصاویر ها

گام پنجم : پیدا کردن و رفع کردن مشکلات ایندکس به وسیله گوگل وب مستر تولز

گام ششم : بررسی ترافیک وب سایت شما ، از طریق گوگل وب مستر تولز ، که وب سایت شما چه کلماتی در صفحه های نخست قرار گرفته است ( فعالیت روی آنها ).

گام هفتم : بهبود سئو داخلی سایت ، از نظر بک لینک داخلی ( اینترنال لینک ) ، سرچ داخلی ،

گام هشتم : اجرای ردگیری رتبه بندی برای کلمات کلیدی از طریق وب مستر ها ، نظیر گوگل وب مستر تولز ، بینگ وب مستر تولز .

گام نهم : تحلیل کردن بک لینک ها ، بی دلیل بک لینک نخرید ! تعداد لینک ها در هر صفحه ، آنچور لینک ها

گام دهم : رفع لینک های خراب که به شدت تاثیر منفی روی وب سایت های شما میگذارند ، اصلاح آن ها به شدت روی سئو و بهینه سازی وب سایت شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

گام ۱۱ : تحلیل کردن رقبا ؛ از نظر تبلیغات آنها ، نحوه تولید محتوا ، زمان تبلیغ و ….

گام ۱۲ : بهبود محتوا تا ۱۰ برابر بهتر ، هر چقدر محتوای شما بهتر باشد در صفحات اول گوگل بیشتر دیده خواهید شد 🙂

گام ۱۳ : فعالیت بر روی گرافیک وب سایت ، خب این امر به بازگشت دوباره کاربر به وب سایت شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

گام ۱۴ : بازنویسی تگ های تکراری متا ، این مورد نیاز به تخصص در زمینه سئو دارد و دستکاری بی دلیل آن باعث افت ترافیک وب سایت شما خواهد داشت ، در صورتی که سوالی داشتید میتوانید در بخش پشتیبانی وب سایت در منوی بالا عضو سایت شده و مشاوره رایگان بگیرید.

گام ۱۵ :  افزایش تعداد کاراکتر های مطالب ، هر چقدر مطالب کوتاه تر از ۳۰۰ کاراکتر داشته باشید ، وب سایت شما سئوی رو به نزول را در پیش خواهد گرفت ، سعی کنید که مطالب و محتوایی که تولید میکنید دارای حداکثر مطلب ( و اما با کیفیت ) باشد.

گام ویژه ۱ : استفاده بیشتر از لینک های داخلی ، خب این یک امر ساده هست ، وب سایت هایی که لینک خارجی بدون کنترل شده ای دارند همیشه در معرض کاهش ترافیک و سئو قرار دارند.

گام ویژه ۲ : استفاده از ابزار ارزیابی سئو سایت ، هر یک ماه یک بار از ابزار های چک سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید ، در مرحله اول ، به همه سایت های ارزیابی سئو و بهینه سازی اعتماد نکنید ! ولی به طور ساده حل کردن مشکلات عمده سایت شما توسط آنها باعث بهینه سازی وب سایت شما خواهد بود و این امر طبیعتاً رابطه مستقیمی با افزایش ترافیک سایت شما خواهد داشت.

در مطالب آتی توضیح کامل تر از هر کدام در وب سایت درج خواهد شد ، شما کاربران میتوانید با مراجعه به وب سایت ما به صورت رایگان از مطالب سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

درباره دیزاین مای سایت

با بیش از 1200 نمونه کار طراحی وب سایت در کنار شما هستیم تا یک گام مقتدرانه به سوی پیشرفت کسب و کار شما برداریم. صفحات اول گوگل ، طراحی وب سایت های کارخانجات معتبر توسط این شرکت اتفاقی نیست ! شما هم میتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید.

6 نظر

  • آنتی نیپ گفت:

    با سلام
    بنده در پشتیبانی شما عضو شدم
    یک توضیحی در مورد ” اطمینان از یک نسخه ایندکس شدن سایت در گوگل ” میدید؟
    با تشکرات فراوان

    • دیزاین مای سایت گفت:

      دوست عزیز ، شما باید مطمئن شوید که گوگل یا دیگر موتور های جستجو نظیر بینگ فقط یک نسخه از وب سایت شما را ایندکس می کند. به عنوان مثال، همانطور که می بینید در قسمت زیر چهار نسخه مختلف از یک وبسایت ممکن است در گوگل وجود داشته باشد:
      http://yoursite.com
      http://www.yoursite.com
      https://www.yoursite.com
      https://yoursite.com
      شاید برای کاربر معمولی تمامی این موارد یکی باشد و هیچ فرقی با همدیگه نداشته باشد ولی برای موتور های جستجو این موارد کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند
      و در صورتی که شما این نسخه ها را به صورت مناسب ریدایرکت نکنید، گوگل آن ها را به عنوان نسخه های کاملا متفاوت از وبسایت در نظر می گیرد و این مورد تاثیر منفی ای روی وب سایت شما خواهد داشت ، این مورد به راحتی قابل حل و بررسی است
      شما فقط کافیست که هر ۴ نسخه از وبسایت خودتان را در مرورگر تایپ کنید. تا مشاهده کنید هر کدام به سایت اصلی ( سایت واحد ) ری دایرکت میشوند یا خیر.
      در مورد سایت شرکت ما ، نسخه WWW به https://designmysite.ir ریدایرکت می شود.
      و زمانی که کسی نسخه HTTP از سایت مرا باز می کنید، آن ها به نسخه HTTPS ریدایرکت می شوند. دقیقاً وب سایت شما هم همینطور است و در صورتی که یک نسخه از سایت شما به درستی ریدایرکت نمی شود، اصلا جای نگرانی نیست. شما فقط باید این نسخه را به صفحه ای که می خواهید از آن استفاده کنید، ریدایرکت ۳۰۱ کنید. در مورد انتقال با کد ۳۰۱ هم بزودی مقاله ای انتشار خواهیم کرد.

  • شرکت سازه گفت:

    سلام
    تا چه مقدار میتونیم ریپورتاژ تهیه کنیم برای سایت؟
    احساس میکنم این ریپورتاژ هایی که خریداری کردم برای سایت سئوی سایت منو پایین آورده

  • سئوی حرفه ای گفت:

    سلام
    توضیحی در مورد وب مستر تولز جدید هم بدین
    خیلی چیزاش فرق کرده و عوض شده

    • دیزاین مای سایت گفت:

      سلام
      سیستم همونه ، آموزشی در این حوزه در حال آماده هستیم که به محض نهایی شدن در اختیارتون قرار خواهیم داد.

نظر خود را بیان کنید