در این مقاله از وب سایت دیزاین مای سایت به ۱۰ ویژگی سایت شرکتی خواهیم پرداخت. برای طراحی سایت شرکتی با ما در ارتباط باشید. در همین ابتدا باید گفت وب سایت شرکتی، بخش مهمی از یک تجارت آنلاین است. علاوه بر این، داشتن یک وب سایت با ظاهری حرفهای برای انواع کسب و کارها اهمیت دارد. بنابراین ایجاد یک وب سایت دم دستی با امکانات اولیه نیز نمیتواند تمام نیازهای کسب و کار شما را برطرف کند.
یک وب سایت با امکانات عالی، ملاکها و معیارهایی مشخص دارد. بنابراین اگر میخواهید یک سایت حرفهای برای شرکت خود ایجاد کنید، باید ۱۰ ویژگی مهم را در نظر بگیرید. در ادامهی مقاله به ۱۰ ویژگی مهم در این زمینه اشاره خواهیم کرد.
۱- ریسپانسیو بودن سایت یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی سایت شرکتی
وقتی یک سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا است، در تمامی دستگاهها از قبیل موبایل، تبلت و لپتاپ به خوبی نمایش داده میشود و کاربر میتواند به راحتی به تمام قسمتهای وب سایت از قبیل منو، دکمه و متن دسترسی داشته باشد.
ریسپانسیو نبودن یک وبسایت، تاثیری منفی بر رتبهی آنها از دید گوگل خواهد داشت. امروزه بیش از ۶۰ درصد کاربران از موبایل برای جستجو در اینترنت، استفاده میکنند. بنابراین گوگل این فاکتور را به عنوان معیاری مهم برای افزایش رتبهی سایت در نظر میگیرد.
۲- صفحات بهینه (SEO) شده
ممکن است که شما برای کسب و کار خود سایتی زیبا طراحی کرده باشید؛ . اما این کار زمانی ارزش پیدا میکند که کاربران بتوانند سایت شما را از میان هزاران سایت دیگر در فضای اینترنت پیدا کنند.
برای رسیدن به این هدف، باید تمام موارد مورد نیاز برای بهینه سازی سایت در تمام صفحات اجرا شود. در ادامه به ده مورد مهم اشاره خواهیم کرد، که بر بهینه سازی سایت تاثیر میگذارند.
- URL صفحات باید از قوانین SEO پیروی کنند.
- کلمات کلیدی باید درعناوین صفحه به کار روند
- عنوان صفحه باید برای کاربران جذاب باشد
- عنوان صفحه باید در تگ <H1> قرار بگیرد
- زیرعنوانها باید در تگ <H2> قرار بگیرند
- کلمهی کلیدی باید از میان ۱۰۰ کلمهی کلیدی پر جستجو در گوگل انتخاب شوند
- از لینکدهی خارجی استفاده شود
- سرعت لود سایت باید افزایش یابد
- کیفیت عکسها باید افزایش یابد
- فعالیتهای سایت در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود
۳- لوگو سایت
اکثر کسب و کارهای کوچک، اهمیت لوگوی سایت را نادیده میگیرند. لوگوی سایت یکی از اِلمانهای مهم در طراحی وب سایت است.
لوگو سایت، چهره تجاری شرکت شما را به مخاطبان معرفی میکند. بنابراین طراحی غیر منطقی از لوگوی سایت، میتواند بازدید مخاطبان را کاهش دهد. محل قرارگرفتن logo در سایت، نیز بسیار مهم است. لوگو باید بالا و سمت راست تمام صفحات سایت قرار گیرد. زیرا این محل از سایت، جایی است که مخاطبان به محض ورود به سایت، به آن نگاه میکنند.
۴- ناوبری آسان داشته باشد
کاربر زمانی یک وب سایت را ترک میکند، که ساختاری ضعیف داشته باشد. برای ایجاد یک ساختار قوی برای یک وب سایت، باید ناوبری (Navigation) آسان برای آن در نظر گرفت. در این شرایط کاربری که وارد شده است، به راحتی میتواند به قسمتهای مختلف سایت وارد شود.
۵- آپدیت محتوای بلاگ
محتوا، کلیدی ترین بخش بازاریابی دیجیتال است. وقتی یک محتوای با ارزش در بخش بلاگ وب سایت آپلود میشود، امتیاز سایت شما به لحاظ سئو افزایش مییابد، در نتیجه رتبهی سایت نیز در گوگل افزایش مییابد.
موتورهای جستجو به محتواهای مرتبط و باکیفیت علاقه دارند. بنابراین قراردادن پستهای مداوم در بخش بلاگ یک وب سایت، باعث میشود که سایت شما در گوگل رتبهی بهتری بدست آورد و بیشتر به مخاطبان نمایش داده شود.
وقتی مخاطبان یک محتوای با ارزش از سایت شما را پیدا میکنند، نه تنها احتمال بازگشت به سایت شما بالا میرود، بلکه این مخاطبان میتوانند جزو بازدیدکنندگان همیشگی سایت شما قرار بگیرند.
۶- فعالیت در شبکههای اجتماعی
وب سایت شما باید با شبکههای اجتماعی به طور مداوم در ارتباط باشند. برای این کار باید آیکن شبکههای اجتماعی در سایت شما قرار گیرد. با فعالیت مداوم در شبکههای اجتماعی، نه تنها برند شما اعتبار بیشتری بدست میآورد، بلکه میزان بازدید سایت شما نیز افزایش مییابد. برای رسیدن به این هدف، توجه به چند نکته ضروری است که در ادامه به تمام آنها اشاره خواهیم کرد.
پستهایی را که در توییتر یا فیس بوک منتشر میکنید، مستقیما در محل خاصی از سایت قرار دهید. با این کار، مخاطبان شما میدانند که در چه محلی از سایت، میتوانند لینک شبکههای اجتماعی را مشاهده کنند.
دکمههای شبکههای اجتماعی باید برای مخاطبان، در دسترس و قابل مشاهده باشند. بنابراین مخاطبان به راحتی میتوانند وارد شبکههای اجتماعی شوند، محصولات شما را بخرند و لینک آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.
محتوای شبکههای اجتماعی باید هر روز آپدیت شوند. با به روزرسانی پستها در شبکههای مجازی میزان بازدیدکنندگان شما به مرور زمان افزایش مییابد.
۷- قرار دادن توصیههای مشتریان
تائیدیه یا توصیهی مشتریان یک شرکت میتواند به عنوان عاملی مهم برای اعتمادسازی به حساب آید. برای این کار بهتر است، یک صفحه از سایت به این کار اختصاص داده شود.
توصیهی مشتریان اعتبار برند یک شرکت را افزایش میدهد و میتواند در جذب مخاطبان بسیار موثر باشد.
92 درصد از کاربران، نقد، شرح و توصیهی مشتریان سابق یک شرکت را میخوانند. بنابراین سرمایهگذاری در این بخش میتواند بسیار موثر باشد.
برخی شرکتها بررسیهای موردی و مفصل یک کالا را در سایت خود قرار میدهند. این بررسیها توسط مشتریان انجام میشوند. این کار میتواند تاثیری زیادی بر جذب مخاطبان داشته باشد.
۸- صفحه سوالات متداول (FAQ) ویژگی سایت شرکتی
به جرات میتوان گفت، این صفحه یکی از با ارزشترین صفحات سایت است. زیرا مخاطبان میتوانند، اکثر اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با کسب و کار شما را در آنجا بیابند.
وقتی صفحهی سوالات متداول، به خوبی طراحی شود، مخاطبان تمام اطلاعات مورد نیاز را بدست میآورند. بنابراین امکان بازگشت مخاطبان افزایش مییابد. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که باید در طراحی صفحهی سوالات متداول رعایت شوند.
- یک لیست کامل در ارتباط با سوالات مکرر مخاطبان تهیه کنید
- صفحه سوالات متداول باید ساده و تمیز طراحی شود
- صفحه سوالات متداول به دلیل بازدید زیاد مخاطبان، رتبهی بالایی در گوگل کسب میکند. بنابراین سوالاتی سولاتی باید در این صفحه قرار داده شوند که با برند شرکت شما مرتبط باشند.
۹- فوتر صفحات سایت
برای اکثر کسب و کارها، طراحی فوتر سایت اهمیت چندانی ندارد. بر اساس یک تحقیق، صفحات با کیفیت، طولانی نیستند. علاوه براین، فوتر هر صفحه، در دسترس مخاطبان است.
بهترین مکان برای قرار دادن مسائل مربوط به حق چاپ و حریم خصوصی، اطلاعات تماس، پیوندهای سریع و خبر در فوتر وب سایت قرار دارد. ده ویژگی ذکر شده در این مقاله، اصول مهم بازاریابی دیجیتال هستند. شاید در نظر اول، برخی از این موارد ساده و واضح به شمار آیند، اما رعایت کردن همین اصول واضح میتواند در بهبود رتبه و میزان بازدید سایت شما موثر باشد.
۱۰- در دسترس بودن اطلاعات تماس ویژگی سایت شرکتی
این ویژگی بسیار مهم است. وقتیکه کاربر وارد وب سایت شما میشود و میخواهد با شرکت شما تماس بگیرد، باید اطلاعات تماس را به راحتی مشاهده کند. در غیر اینصورت، سایت را ترک خواهد کرد و وارد وب سایت شرکت دیگری خواهد شد.
بر اساس یک تحقیق، ۶۰ درصد از وب سایتهای مربوط به کسب و کارهای کوچک در کشور آمریکا، اطلاعات تماس ندارند. این موضوع میتواند امتیازی منفی برای وب سایتها به شمار آید.