رفتن به محتوای اصلی

۷ گام مهم در طراحی سایت

توسط آذر ۵, ۱۴۰۲مقالات دیزاین مای سایت1 دقیقه برای خواندن کافیست
دلایل نیاز به طراحی وب سایت

اگر قصد دارید به جمع طراحان سایت پیوسته و فعالیت مربوط به حوزه خود را داشته باشید، اما با مسیر و مراحل طراحی سایت آشنایی ندارید؛ ما در دیزاین مای سایت و این مقاله همراه شما هستیم تا به راحتی بتوانید مسیر پر چالش و سختی را طی کنید. امری که در این مسیر اهمیت زیادی دارد و طراحان سایت خوب با آن موضوع آشنایی دارند، این است که طراحی و راه اندازی یک سایت (حتی اگر تمام مراحل را به خوبی انجام داده باشید) چندان مطرح نبوده و این مهم است که بتوانید وب سایتی طراحی کنید که با شخصیت، ویژگی‌ها و همینطور هویت مشتریان و محصول مرتبط باشد.

میان میلیون ها وبسایت در حال رقابت، آن گروه از سایت‌هایی که با حفظ و رعایت همه نکته های فنی و تخصصی طراحی شد‌ه‌اند و مراحل طراحی سایت در آن‌ها بر اساس ویژگی‌های محصول یا خدمات موردنظر، پیش رفته باشد، موفق به جذب حداکثری کاربران می‌شوند. بنابراین به عنوان یک طراح سایت مبتدی، باید بدانید که موفقیت در این حرفه زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانید اصول و قواعد طراحی سایت را به درستی رعایت کرده و در تمامی مراحل طراحی سایت، به نکاتی که در ادامه توضیح داده ایم، عمل کنید. تا انتهای مطلب با دیزاین مای سایت همراه باشید.

طراحی سایت در ارومیه و سئو سایت در ارومیه

طراحی سایت در ارومیه و سئو سایت در ارومیه

 تعریف دقیق پروژه طراحی سایت

در این مرحله آن چه مهم تر است، مشخص کردن اینکه دقیقا چه نیازهایی دارید و هدف کلی مشتری و یا خودتان از طراحی سایت است . برای هر پروژه طراحی سایت معمولا ، کمتر از 3 هدف مشخص می شود تا طراح بتواند براساس آن‌ها، استارت پروژه خود را بزند.

چون امکان دارد هدف مشتری، فروش لباس بچه گانه باشد، پس طراحی یک سایت فروشگاهی هدف نهایی مشتری شما است نه طراحی سایتی برای آموزش. بعد از مشخص کرن هدف، نوبت کاربران هدف هست. یعنی طراح باید بداند کاربران هدف سایت، برای چه جنسیتی هستند؟ زن هستند یا مرد؟ میانسال اند یا نوجوان ؟ برای وارد شدن به سایت از کامپیوتراستفاده می کنند یا تلفن همراه ؟ برای خرید از سایت دیدن می کنند یا برای کسب اطلاعات؟

زمانی که شما بتوانید ویژگی های کاربران هدف سایت را تعیین کنید، حتما بهتر می‌توانید در طراحی گرافیکی و چینش بخش های مختلف سایت، استاندارد‌های لازم را رعایت کرده و مطابق نیاز مشتری خود پیش روید. لازم است قبل از شروع پروژه در مورد همه جانب های آن با مشتری و صاحب سایت، صحبت کرده و به نتیجه برسید.

امکان دارد که مشتری در طول طراحی، از شما بخواهد که یک امکان بسیار کوچک از نظر خودش را در سایت انجام دهید درحالی‌که این امکان جزئی، از لحاظ فنی وقت گیر و حتی غیرقابل انجام باشد. برای همین پیشگیری از هر نوع اختلاف در فرآیند طراحی سایت، تمام جوانب کار را مشخص می کند.

طراحی سایت فروش نهال و بذر

طراحی سایت فروش نهال و بذر

ایجاد نقشه سایت sitemap

باید گفت طراحی طرح اولیه Wireframe و مهندسی سایت Site architecture، مرحله دوم از مراحل طراحی سایت است که در آن، یک نمای کلی از سایت و صفحات آن ایجاد می شود . در این مورد باید مطمئن شوید که تمام صفحه های سایت را با دقت طراحی کرده و میان صفحه های متفاوت سایت با یکدیگر و همینطور میان بخش‌های مختلف سایت با هم، تعامل و ارتباط وجود دارد.

در اصل با این مرحله، اسکلت سایت را طراحی کرده و با طراحی وایر فریم (طرح اولیه) باید مشخص کنید که هر بخش از سایت کجا باید قرار بگیرد و چگونه با سایر اجزاء سایت در ارتباط باشد. به عنوان مثال سایتی که در حال طراحی آن هستید، ۴ بخش اصلی گالری تصاویر, درباره ما، تماس و وبلاگ را دارد. از بین این قسمت‌ها، بخشی که درباره ما است، شامل ۳ بخش معرفی شرکت، معرفی پرسنل و بخش‌های متفاوت شرکت است. به این ترتیب، شما موفق شده‌اید که میان اجزاء و صفحات مختلف سایت، ارتباط ایجاد کنید.

‌طراحی ظاهر سایت

پس‌از ایجاد وایر فریم و طراحی نقشه سایت، وظیفه ی طراح سایتاین است تا با استفاده از عناصر گرافیکی ، زیبایی ظاهری مناسبی به‌سایت بدهد. در برخی از پروژه‌ها گاهی اوقات، این مرحله به طراح گرافیک سپرده می‌شود تا با ایجاد نمونه های رنگی مختلف از جزئیات سایت، یک نمای کلی بصورت عکس طراحی کرده و در اختیار مشتری قرار دهد. در این قسمت رنگ بندی و ویژگی های ظاهری سایت باید به گونه ای طراحی‌شوند که با رنگ‌سازمانی و برند شرکت به خوبی همخوانی داشته‌باشد. همینطور توجه به طراحی تجربه کاربری یا UX هم بسیار اهمیت بالایی دارد. برای یک طراحی لوگو حرفه ای نیز میتوانید با مشتری صحبت کنید. ویژگی شرکت طراحی سایت حرفه ای

کد نویسی وب سایت

در مرحله کدنویسی، شما بعنوان یک طراح سایت وظیفه دارید که با استفاده ازHTML و CSS ، یا هر زبان برنامه نویسی نظیر PHP یا فریمرک های پیشرفته و جدید نظیر لاراول ، و … به نوشتن کدهای بخش های متفاوت سایت همچون سبد خرید، آدرس، راه های ارتباطی شروع کنید. همینطور شما برای طراحی یک سایت کاملا حرفه ای و بی نقص نیاز به دانستن زبان‌های برنامه نویسی همچون JQuery ،PHP و Javascript هستید. فراموش‌نکنید که در‌طی انجام این مرحله ها تمام تلاش خود را کنید تا کدنویسی و برنامه نویسی سایت را به با رعایت اصول انجام دهید.

تست و ارزیابی سایت

از مهم ترین مراحل طراحی سایت، به مرحله تست و ارزیابی می توان اشاره کرد. چون در این قسمت همه ی فایل های سایت بر روی سرور تست Production Server قرار گرفته است.  عملکرد همه ی اجزاء سایت مثل دکمه های CTA، منوها مورد ارزیابی قرار می گیرد تا در صورت وجود داشتن خطا، ایراد های قبل از اجراء سایت، برطرف شود. مورد بعدی که حنما باید چک شود، بررسی درست عملکرد سایت بر روی مرورگرهای مختلف مثل کروم، فایرفاکس است. اگر این قسمت هم عملکرد خوبی داشته باشد در نهایت به عنوان یک طراح سایت باید نوع نمایش سایت در دستگاه‌های مختلف مثل موبایل (بررسی ریسپانسیو بودن سایت) را تست و ارزیابی کنید.

نسخه نهایی سایت را نمایش دهید

پس از اینکه مراحل قبل را موفقیت آمیز طی کردین، نوبت اجراء نسخه نهایی سایت بر روی دامین تأیید شده توسط مالک سایت است. در این مرحله، شما نتیجه پشتکار، صبوری و جدیت خود را خواهید دید و یک پروژه موفق را به رزومه خود اضافه می کنید.

پشتیبانی وب سایت

پس از اجراء و انتشار نسخه نهایی سایت همچنان نیازمند به مراقبت و پشتیبانی است. ممکن است پس از مدتی، متوجه وجود ایراد در بخش‌هایی از سایت شوید و یا نیاز باشد که امکانات جدیدی به سایت بیفزونید. در هر حال، پشتیبانی از سایت، به اندازه راه اندازی سایت برای کسب و کارها الزامی است.

ما در این مقاله مراحل طراحی سایت را در ۷ گام را بررسی و سعی کردیم. تا جایی که امکان دارد این موضوع را به صورت کاملا ساده توضیح دهیم. طراحی سایت حرفه پرچالشی است و در هر مرحله از کار باید با دقت قدم بردارید. در صورت نیاز به داشتن هر گونه سوال در مورد طراحی وب سایت با کارشناسان دیزاین مای سایت در ارتباط باشید.

5/5 - (40 امتیاز)
دیزاین مای سایت

با بیش از 1500 نمونه کار طراحی موفق در زمینه وب سایت در کنار شما هستیم تا یک گام مقتدرانه به سوی پیشرفت کسب و کار شما برداریم. صفحات اول گوگل ، طراحی وب سایت های کارخانجات معتبر توسط این شرکت اتفاقی نیست ! شما هم میتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید. حتماً به دیگر وب سایت های هولدینگ ما سر بزنید. /تیزر / سرور و دامنه / سئو / طراحی لوگو :)

پاسخ دهید

تماس با شرکت