رفتن به محتوای اصلی

انتخاب بهترین سرور برای وب سایت

توسط خرداد ۲۰, ۱۴۰۲اخبار شرکت دیزاین مای سایت, مقالات دیزاین مای سایت1 دقیقه برای خواندن کافیست
سرور برای وب سایت

‌‌بهترین سرور برای وب سایت (The best server for website)

یکی از مهمترین و بزرگترین دغدغه وب مستران ، هاست یا بهترین سرور برای وب سایت (The best server for website) می باشد. در این نوشته که به صورت اختصاصی توسط دیزاین مای سایت آماده‌می‌باشد به صورت کامل به این موضوع خواهیم پرداخت که برای انتخاب بهترین سرور به چه ویژگی هایی دقت کنیم.

هاست اشتراکی معمولی

یک هاست اشتراکی معمولی از یک سرور قدرتمندی مشتق شده‌است. به این صورت که یک سرور اختصاصی به 2 الی 4 قسمت تقسیم‌شده و سرور نیمه اختصاصی نامیده‌میشود. سرور های نیمه  اختصاصی به 2 الی 4 بخش تقسم‌شده و VPS یا همان سرور مجازی است که مورد انتخاب اکثر وب سایت های با بازدید 5 الی 20 هزار آی پی روزانه را ساپورت میکند. همچنین هر VPS نیز به چند بخش نیز تقسیم‌شده و به هاست اشتراکی میشناسیم.

هاست اشتراکی ضعیف ترین و محدود ترین میزبانی وب بوده که در آن محدودیت هایی از جمله فضا ، پهنای باند ، سی پی یو ، رم و … اعمال میشود البته طبق سیاست کاری هر شرکت میتوان هر یک از این ویژگی ها نظیر پهنا ، رم ، فضا و … را افزایش یا کاهش داد.

در این میان بعضی از شرکت ها مستقیم سرور های قدرتمند را به هاست معمولی یا وی پی اس تفسیم  میکنند. این روش به نسبت در سرعت وب سایت ها تاثیر دارد. بسته به تعداد وب سایت های‌میزبانی‌شده سرعت وب سایت ها نیز متغیر خواهد‌بود . مثلاً روی وب سرور ، 100 وب سایت قرار دارد و در سروری دیگر با همان قدرت و امکانات ، 500 وب سایت ! طبیعتاً سرعت بارگذاری ، لود وب سایت ها متغیر خواهد بود.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب بهترین سرور

در این میان  اگر وب سرور از امکانات دیگری مثل نوع وب سرور ، نوع هارد ، مقدار رم و سی پی یو یا به صورت مختصر سخت افزاری سرور قدرتمند باشد ، سرعت وب سایت شما نیز بالاتر خواهد بود ، برای مثال نوع هارد اینترپرایز با نوع هارد اس اس دی بسیار متفاوت خواهد بود و به صورت تخمینی ، سرعت هارد های اس اس دی 10 الی 12 برابر بالاتر از دیگر هارد های اینترپرایز خواهد بود ، یا استفاده از لایت اسپید برای وب سایت ها از لحاظ سرعت بسیار موثر است.

پشتیبانی سرور برای یک وب مستر بسیار مهم است ، در نظر داشته باشید که شرکت هایی داریم که سرویس های خوبی دارند ولی اصلاً پشتیبانی جالبی ندارند ، و یا برعکس ، همیشه قبل از انتخاب یک شرکت برای هاستینگ خود ، در اینترنت سرچ بزنید و یک تحقیق نیم ساعته روی شرکت مورد نظر داشته باشید ، بک آپ گیری منظم ، و استفاده از فایروال های قدرتمند برای جلوگیری از نفوذ هکر ها و بدافزار ها در اولویت می باشد.

server-repair

به طور کلی یک هاست مناسب هاستی است که از موارد زیر نمره قبولی داشته باشد :

  • میزان رضایت مشتریان
  • تعداد وب سایت های پشتیبانی
  • امنیت
  • قدرت سخت افزاری ( هارد ، رم ، سی پی یو )
  • سرعت سرور
  • در دسترس بودن سرور ( داون یا خاموش نبودن )
  • پشتیبانی

در نظر داشته باشید که وب سرور های ایران از لحاظ سرعت بیشتر از دیگر کشورها می باشد ولی به دلیل گران بودن و ضعف سیسیتم های سخت افزاری برای وب سایت های با بازدید نرمال پیشنهاد نمی شود ، اما اگر قدرت مالی خرید وی پی اس یا سرور اختصاصی سرور های ایران را داشته باشید ، بهترین حالت ممکن برای وب سایت های پر بازدید می باشد .

برای مشاوره شرکت های معتبر و قدرتمند در زمینه میزبانی وب شما با ما در ارتباط باشید

Rate this post
دیزاین مای سایت

با بیش از 1500 نمونه کار طراحی موفق در زمینه وب سایت در کنار شما هستیم تا یک گام مقتدرانه به سوی پیشرفت کسب و کار شما برداریم. صفحات اول گوگل ، طراحی وب سایت های کارخانجات معتبر توسط این شرکت اتفاقی نیست ! شما هم میتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید. حتماً به دیگر وب سایت های هولدینگ ما سر بزنید. /تیزر / سرور و دامنه / سئو / طراحی لوگو :)

پاسخ دهید

تماس با شرکت