رفتن به محتوای اصلی

طراحی لوگو در ارومیه

توسط بهمن ۹, ۱۴۰۲اخبار شرکت دیزاین مای سایت, مقالات دیزاین مای سایت1 دقیقه برای خواندن کافیست

طراحی لوگو نیز از دیگر خدمات شرکت طراحی دیزاین مای سایت بوده که با کادری مجرب در زمینه طراحی لوگو بیش از 400 لوگو را برای کاربران طراحی نموده است.

شرکت ، در نظر دارد برای دیگر اشخاصی که فقط مایل به طراحی لوگو می باشند به صورت اختصاصی طراحی نموده و با همکاری های لازم در ثبت شرکت ، لوگوی شما را به ثبت برسانند. ، ثبت لوگو وثبت برند نیز از دیگر خدمات شرکت بوده که در کنار طراحی وبسایت ( فقط و فقط مختص طراحی ) انجام میپذیرد.

طراحی لوگو در ارومیه

طراحی لوگو نیازمند تجربه طولانی مدت می باشد و این شرکت با هشت سال سابقه طراحی وبسایت و طراحی بیش از 50 لوگوی وبسایت های معتبر ، توانسته جایگاه بسیار خوبی در طراحی لوگو در سطح کشور به دست آورد ، حال با اختصاص دادن این مطلب به طراحی لوگو ، به تشریح کیفیت کار میپردازیم

طراحی لوگو کاری فراتر از گذاشتن هویت بصری یک برند در یک قاب است. لوگو اغلب در نگاه اول تاثیر بسزایی در درک و احساس مشتری از شرکت و همچنین تصمیم‌گیری او برای خریداری محصول آن شرکت دارد. در دنیای امروز که با لوگوهای مختلف رنگ‌آمیزی شده حتی کودکانی که توانایی بستن بند کفش خود را ندارند تنها بادیدن لوگوی هر شرکت قادر هستند تشخیص دهند هر شرکتی چه محصولی تولید می‌کند.

در ادامه شش مورد اصلی که بهترین و بزرگترین تاثیر در ساخت و طراحی لوگو را دارند را برایتان تشریح میکنیم ، که با استفاده از این اطلاعات به راحتی میتوانید لوگوی خود را تجسم کنید و اقدام به طراحی بکنید ، حتی میتوانید از این اطلاعات بر روی کاغذ طراحی کرده و پیاده سازی در اینترنت و روی وبسایت خودتان را به ما بسپارید ، دیزاین مای سایت ، بهترین لوگو ها را بی شک برایتان طراحی خواهد نمود

انواع لوگو به صورت گرافیکی  :

یکی از اساسی‌ترین اقدامات برای یک سازمان، شرکت و یا حتی یک کسب و کار کوچک طراحی لوگو است زیرا هیچ تشکیلاتی بدون طراحی لوگو نمیتواند به موفقیت چندانی برسد. اما برخلاف افکار عموم طراحی لوگو کار بسیار ساده ای هم نیست در واقع داشتن آرم و لوگو برای هر کسب و کاری، حساسیت طراحی و دیزاین آن را افزایش میدهد. در نتیجه انتخاب یک طراح لوگو با یک روش طراحی مناسب بسیار حائز اهمیت است.

استفاده از فضای منفی در طراحی لوگو چه تاثیری دارد؟

استفاده مناسب از فضای منفی و خالی یکی از نکات مهم طراحی لوگو است. زیرا توجه به این نکته باعث می‌شود نمای کلی لوگوی شما زیبا و ساده جلوه کرده و تمرکز و توجه مخاطب به بخش‌های نوشتاری و تصویری لوگو بیشتر شود.

لوگو تایپوگرافی

لوگو تایپوگرافی اختصاصا برای حروف است. این نوع لوگو مربوط به نام برند می‌شود پس در صورتی که نام برند جذابی داشته باشید این لوگو بهترین انتخاب برایشما خواهد بود انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

مونوگرام

مونوگرافی‌ها لزوما شامل حروف اول نام تجاری شما می‌شوند. و همچنین شبیه به تایپوگرافی هستند و در آن، لوگو به صورت یک علامت (مونوگرام) تایپوگرافی شده میشود.

آرم

لوگو آرم که به عنوان مارک‌های تجاری یا مارک‌های تصویری نیز شناخته می‌شوند، از یک نماد واحد برای نشان دادن نام تجاری شما (بدون متن) استفاده می‌کنند

طراحی زیبا و استاندارد مارک‌های تجاری باعث بیشتر دیده شدن و افزایش محبوبیت آنها میشود

لوگوی انتزاعی

یک لوگوی انتزاعی با دور شدن از نمایش تصویری، از اشکال هندسی استفاده می‌کند تا تصویری خاص و ویژه را نشان دهد.

با گذشت زمان، این سمبل دلخواه در کنار نام تجاریتان در ذهن مخاطب حک خواهد شد.

یک لوگوی انتزاعی جدا از این که المان بصری برندتان باشد، درهای شرکت‌های جهانی را نیز به رویتان باز خواهد کرد. مخاطبان جهانی با دیدن لوگویی که ساختید، شما را خواهند شناخت.

طرحی بسازید که در اندازه‌های مختلف قابل استفاده باشد: طرحی را انتخاب کنید تا در هر اندازه ای زیبا به نظر برسد. لوگوی ‌که از همان ابتدا بتوان اندازه آن را تغییر داد و در رسانه‌های مختلف به نمایش گذاشت، کار شما را حرفه‌ای تر جلوه خواهد داد.

1- منحصر‌به‌فرد و باهوش باشید.

در حقیقت لوگو چیزیست که برند شما را از رقبای شما متمایز می‌کند. بنابراین اینکه تصویر شما بی‌همتا باشد و متفاوت از بقیه تصاویر موجود، بسیار مهم بوده و نکته ایست که تمام شرکتها و کمپانی‌ها درگیر آن هستند.

در انتخاب و طراحی لوگو بسیار مهم است نمادی خلق شود که از تصاویر خلق شده موجود متفاوت باشد که البته از دید بسیاری تقریبا غیر محتمل است اما باید به‌عنوان یک هدف بسیار مهم به آن نگریست. البته این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که هیچ ضمانتی برای اینکه لوگوی انتخابی شما توسط دیگر شرکتها و افراد استفاده نشود وجود ندارد.

طراحی لوگو منحصر به فرد تنها بدین معنی نیست که از شباهت لوگو به لوگوهای دیگر بپرهیزید بلکه نکته مهم در فوق‌العاده بودن آن است. گذاشتن آیکن یک صنعت و یا شرکت بر روی یک صفحه بسیار وسوسه کننده است اما مهمتر از آن فکر خللاقانه پشت آن است. برای روشن شدن این نکته به لوگوی کمپانی مرسدس بنز دقت کنید. لوگوی این شرکت یک ماشین نیست یا لوگوی شرکت هواپیمایی ویرجین‌آتلانتیک یک هواپیما نیست. لوگوی شرکت اپل یک کامپیوتر نیست.

2- برند را درک کنید.

کاملا صحیح است، لوگو یک تصویر است ولی معرفی یک برند نیز هست. این لوگو بناست مخاطبین خاصی را به خود جلب کند. بنابراین بهتر است در زمان انتخاب طرح خود مدام این موضوع را در ذهن خود به خاطر بیاورید. تمام موارد و نکاتی که این برند به ذهن شما می‌آورد بر روی کاغذ بنویسید که ایدئولوژی و تفکر آن برند را در ذهن شما تدائی می‌کند. وبسایت‌هایی همچون نایکی و غیره را بررسی کنید. اما هوشیار باشید که تنها از زیبایی شناسی طراحهان آن الهام بگیرید و نه از مفاهیم و معانی لوگوها.

در فهم و درک برند به نکات مهمی باید توجه داشت. آیا برند معاصر است؟ آیا یک برند خاص و غیر معمول ولی جذاب است؟ چه چیزی برای مشتری در این برند مورد توجه است؟ برند چه اهدافی دارد؟ همانقدر که به‌روز بودن در طراحی برند کمک کننده است، بسیار مهم است که برند در جهت حقیقی هویت و خصوصیات خود گام بردارد. در زیر یک ارزیابی کوتاه از هویت برندها خواهیم داشت:

بیش از هرچیز آگاه باشید که لوگو شما چه مفهومی دارد. هر لوگوی تاریخچه خاص خود را دارد که در هم آمیخته با مفاهیم و اهداف مشخصی است. به‌عنوان مثال لوگو اپل را در نظر بگیرید. سیبی که قسمتی از آن خورده شده است. یا ویکیپدیا لوگوی پازلی نصفه که از حروف الفبای فرهنگ‌های مختلف پوشیده شده است. هر دو لوگو بسیار ساده هستند اما پیچ و تابی از ایدئولوژی برند در آنها نهفته است. از آنجایی که لوگو مهمترین بخش بصری ایده یک برند و کوچکترین مبین هویت آن است، یک نگرش صادقانه برای تعریف DNA آن یک روش حتمی برای یک نتیجه موفقیت آمیز است.

ساخت بهتری لوگو های متحرک به صورت فوق العاده حرفه ای ( لوگوموشن ) توسط مجموعه در صورت سفارش لوگو از شرکت دیزاین مای سایت

3- رنگها کلید کار هستند.

زمانی که هویت و مشخصات یک برند را مورد توجه قرار میدهید باید تمام ابعاد و زوایای تصویر خود را در نظر بگیرید. رنگهای گستاخانه می تواند توجه مخاطب را جلب کنند اما در عین حال می توانند عجولانه مورد انتخاب قرار گرفته باشند. از طرفی دیگر رنگهای ملایم اغوا و کمال را متجسم می کنند اما می‌توانند از سوی مخاطب مورد چشم‌پوشی قرار بگیرند. هر رنگی مفهوم و معنی خاص خود را القا می کند و می تواند تفاوتی جزئی اما مهم در پیغام شما ایجاد کند. در زیر با مفاهیمی که هر رنگ در بردارد آشنا خواهید شد:

  • قرمز: پر انرژی – جسور
  • نارنجی: خلاق – دوستانه – باطرافت
  • زرد: آفتابی – مبتکر – خوش‌بینی
  • سبز: رشد – ارگانیک – منظم
  • آبی: حرفه‌ای – وابسته به پزشکی – آرام – قابل اعتماد
  • بنفش: روحانی – دانا – مهیج
  • سیاه: اطمینان‌بخش – پر قدرت
  • سفید: ساده – تمیز – خالص
  • صورتی: مفرح
  • قهوه‌ای: روستایی – تاریخی – ثبات

4- چه چیزی در یک اسم نهفته است؟

یک لوگو از دو عنصر به وجود می‌آید: کلمه و نماد. پیش از آنکه یک کمپانی بخواهد به معرفی خود با یک نماد و سمبل بپردازد باید در جهت تبلیغات گسترده گام بردارد. برخی از شرکت‌ها و کمپانی‌ها تنها به یک لوگو نوشتاری (لوگوتاپ) بسنده می کنند، مثل کوکاکولا و IBM.

اینکه اینکار صحیح است یا خیر به‌نام شرکت شما بستگی دارد. اگر نام کمپانی شما منحصر به فرد و خاص است لوگو نوشتاری یا لوگوتایپ به شما پیشنهاد می‌شود اما اگر یک اسم عام و کلی دارید نیاز به یک نماد و سمبل برای معرفی شرکت خود خواهید داشت. در زمان انتخاب سبک حروف، از فونت‌های که بیش از حد توجه جلب می کنند استفاده نکنید و سعی کنید در فونت‌های معمولی تغییرات جزئی همچون یک پیچ‌وتاب به وجود آورید. به یاد داشته باشید که برخی از لوگوها تنها به دلیل فونت بسیار سنتی‌شان در ذهن‌ها باقی می‌مانند. مثال کوکاکولا همچنان بهترین مثال است.

جدید ترین نمونه کار های طراحی لوگوی این مجموعه 

نمونه لوگو های طراحی شده

طراحی لوگو در ارومیه

5- در انتخاب طرح، ساده و انعطاف پذیر باشید.

نکته بسیار مهم در انتخاب طرح این است که در عین سادگی جزاب هم باشد. شما می خواهید لوگویی جذاب داشته باشید اما هدف شما این نیست که مخاطبین بنشینند و خیره لوگوی شما را تحلیل کنند. در عصر تکنولوژی و دیجیتال که لوگو ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف دیده میشوند، لوگوی شما باید بر روی کاغذ طراحی شود که به گونه‌ای که بر روی هر پس زمینه‌ای جذاب و زیبا دیده شود. باید سایز و اندازه قابل انعطافی داشته باشد تا بر روی APPها و آیکن‌های مختلف قابل استفاده و قابل پرینت باشد.

در دوره ای که نمی دانیم تکنولوژی به کدام سمت می رود و چه اتفاقات دیگری در وب رخ خواهد داد انتخاب لوگویی که مربوط به محصول کمپانی باشد و در عین حال در طی سال ها و حتی ماه‌ها از رده خارج نشود چالش بسیار بزرگی است.

شما انتظار دارید که لوگویی داشته باشید که برای سالهای متمادی قابل بازگو شدن باشد. بیشتر برندها و کمپانی ها سبک و سیاق و راهکارهای خاص خود را خلق میکنند تا شرکت‌شان بتواند خود را در وب به نمایش بگذارد. در پارگراف بعدی به برخی از این راهکارها اشاره شده است:

6- انتظار موفقیت زودهنگام نداشته باشید.

نایک، پیوما، آ او دی با اینکه از نماد برای لوگوهای خود استفاده کرده‌اند اما بسیار موفق بوده‌اند. گرچه زمانی بسیاری برد تا آنها این محبوبیت را کسب کنند. حتی اگر بهترین و زیباترین نمادها برای شرکت شما طراحی شده باشد شرکت شما به سرعت نمی تواند مورد محبوبیت قرار بگیرد و شناخته شود. این محبوبیت وابستگی بسیار زیادی به نوع محصول شما و موفقیت شما تولید آن دارد. اما چه چیزی باعث شد این نمادها اینقدر فوق‌العاده باشند؟ اگر به چگونگی به وجود آمدن مفاهیم این برندها دقت کنیم جواب این سوال برای ما روشن خواهد شد.

به طراح لوگوی نایک گفته شده بود تا چیزی طراحی کند که نشان دهنده حرکت باشد و بر روی کفش خوب به نظر بیاید. آ او دی چهار حلقه متصل به هم را به نمایش می‌گذارد و پیوما تجسم ساده یک اسم است، یک یوزپلنگ درحال پرش.

صبور بودن و عجله نکردن در انتخاب طرح بسیار مهم است. لوگوی خود را فقط بخاطر اینکه از آن خسته شده‌اید و یا چون رقبای شما این کار را کرده‌اند تغییر ندهید. اگر زمان آن رسیده است که لوگو خود را رشد بدهید به دنبال عناصری باشید که بتواند حرکتی به سمت جلو ایجاد کند. همچنین یکی از دلایل زیبا شدن لوگو استفاده از موکاپ می باشد که در مجموعه دیزاین مای سایت چندین موکاپ برای لوگو های شما اعمال خواهد شد.

طراحی لوگوی حرفه ایبرای طراحی لوگو میتوانید از نرم افزار های Photoshop , illustrator استفاده کنید. که بهترین حالت طراحی لوگو استفاده همزمان از هر دو می باشد.

سوالات متداول طراحی لوگو در ارومیه

هزینه طراحی لوگو چه مقدار است؟

هزینه طراحی لوگو با توجه به نوع لوگو ، تایپی ، طراحی ، متفاوت است ، در واقع این نوع لوگو می باشد که هزینه نهایی آن را مشخص میکند ، ولی به طور خلاصه طراحی لوگو از 500 هزار تومان شروع میشود.

مدت زمان تحویل لوگو چند روز است؟

بعضی از لوگو ها سه روزه و بعضی دیگر نیز 7 روزه تحویل داده میشوند ، بعضی از لوگو ها که نیاز به جزئیات بیشتری دارند نیز 10 روزه تحویل داده میشوند.

لوگو های طراحی شده در چه پسوندی تحویل داده میشود؟

به صورت پیشفرض لوگو های شما در فایل cdr کورل ، یا PSD فتوشاپ تحویل داده میشوند اما در صورت درخواست کاربر ، با هر پسوندی نیز میتوان لوگو را تحویل داد ، تحویل در پسوند های دیگر کاملاً رایگان است .

آیا پس از طراحی لوگو ، فایل لایه باز آن تحویل داده خواهد شد؟

بله ، شما میتوانید پس از طراحی ، درخواست فایل لایه باز آن را به شرکت بفرستید ، ما فایل لایه باز لوگوی شما را روی سرور های مجموعه آپلود میکنیم تا بتوانید دانلود نمائید.

4.9/5 - (496 امتیاز)
دیزاین مای سایت

با بیش از 1500 نمونه کار طراحی موفق در زمینه وب سایت در کنار شما هستیم تا یک گام مقتدرانه به سوی پیشرفت کسب و کار شما برداریم. صفحات اول گوگل ، طراحی وب سایت های کارخانجات معتبر توسط این شرکت اتفاقی نیست ! شما هم میتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید. حتماً به دیگر وب سایت های هولدینگ ما سر بزنید. /تیزر / سرور و دامنه / سئو / طراحی لوگو :)

۶ نظر

پاسخ دهید

تماس با شرکت